Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Warme startproblemen
#1
Als de motor echt warm is en wordt afgezet, is starten echt een probleem. Wat zou de oorzaak kunnen zijn?
Antwoord
#2
Ja dat had ik ook toen ik naar Marseille reed. Als ik dan moest tanken liet ik even m'n motor nog doordraaien zodat ie z'n warmte kwijt kon. Althans dat hielp, inmiddels is de motor compleet gereviseerd en heb ik deze problemen niet meer gehad. Maar aat de oorzaak is geweest, ben ik ook wel benieuwd naar. Dus ik lees even mee.
Antwoord
#3
Dit kan meer oorzaken hebben.
Start hij alleen slecht als je direct weer opnieuw  wilt starten of pas als hij dan even stilstaat?
Direct starten dan is er een kans dat de bobine niet helemaal 100% is maar kan ook zijn dat de afsluiter in de vlotterkamer niet helemaal goed meer afsluit en deze overstroomt.
Maar als je na een paar minuten tussen uit zetten en starten dit probleem hebt dan kan het ook zijn dat je choke er weer opstaat en de motor dus een verkeerd mengsel krijgt.
Maar kan ook zijn dat je motor versleten is en je een slechte compressie hebt.

Verder zijn er nog wel wat meer punten die hier invloed op kunnen hebben.
Het wordt/blijft te warm in de motor ruimte door bv niet geplaatst motorrubber tussen de motor de carrosserie of bv  een dichte achterklep (zonder koelgleuven) en een zwaardere motor.
Is er tussen de vorige zomer (warm weer) en nu wat veranderd aan je kever/motor?
Is je luchtfilter schoon?

succes met zoeken.
Ben ook benieuwd wat het bij jou is.
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)