Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Verwarming niet uit!
#1
Hallo allemaal ,

Bij vorige Kevers was het altijd klappertanden in de winter, nu heb in er één waarbij de verwarming niet uit wil!
Het is een 1971 spaarkever met alleen de handeltjes bij de handrem ( geen draaiknop op Dashboard) . De kabels bewegen wel onder de achterbank maar het probleem zie ik zo snel niet. Ik begreep dat zomaar afkoppelen van de slangen problemen kan veroorzaken met de kachelpotten (hitte) heeft iemand een veilige manier om deze ergens los te gooien ? Alvast bedankt !
Antwoord
#2
Bewegen de kabels ook op de kachelpotten? Zo ja dan zitten je kleppen waarschijnlijk vast in je kachelpotten.. worden de kokers links en rechts warm of één van beide? Anders kan je het aan 1 kant zoeken..

Als je de slangen afkoppelt worden je potten gloeiend heet omdat ze niet worden gekoeld door de koellucht.. dit heeft weer gevolgen voor je temperatuur van de motor omdat deze hitte wordt doorgegeven.. tevens komt er dan warme lucht door de gaten van de slangen omhoog de motorruimte in.. Als je dan toch wat wil loskoppelen, haal dan de slangen van de kachelpotten richting de kokers los. Maar beter is ff de oorzaak vinden.
Antwoord
#3
Dank voor je snelle reactie ! De kabels bewegen inderdaad ook op de kachelpotten, ik ga met jouw tip aan de slag, merci!
Antwoord
#4
Geen dank, laat ff weten hoe het afloopt aub!
Antwoord
#5
Ja zal ik doen, over twee weken ga ik er samen met een oude VW monteur naar kijken.
Antwoord
#6
Top, succes!
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)