Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
torque meister/torque tool
#1
Iemand een idee waar die te koop is in NL ?
enigste sites die ik tegen kom zijn in Amerika..

   
Antwoord
#2
Heb je een 36mm kroonmoer? Of 46mm? Want voor de 36mm levert paruzzi ook een soortgelijke set.
Antwoord
#3
schuifmaat zegt 36mm op de achterassen.
bedoel je deze?
https://www.paruzzi.com/nl/kever/diverse...ppen/1119/

liever de torquemeister of kloon.
Antwoord
#4
Klopt, die link die jij stuurde, eventueel uit te breiden met deze: https://www.paruzzi.com/nl/kever/diverse...ppen/4126/

Meer kon ik niet vinden.
Antwoord
#5
Het voordeel van de torquemesiter is dat je die ook op je vliegwielbout kan gebruiken EN kan gebruiken om de boel weer vast te zetten op de juiste nm.
Antwoord
#6
Ah ok!

Tja, dan zal je m uit Amerika moeten laten komen Smile
Antwoord
#7
Sorry heb nu een paardagen zitten kijken naar deze Torquemesiter maar snap de toegevoegde waarde tov een standaard momentsleutel niet helemaal.
oke een goedkope momentsleutel gaat tot ongeveer 250Nm dus te weinig.
Maar beetje "MP en aan verwante" afzoeken en je koopt een Grote momentsleutel die wel tot de gewenste 350+ Nm gaat.

Nieuwe Momentsleutel met bereik van 100-600Nm weet ik al te koop voor 150euro.!!
Antwoord
#8
Photo 
en gewoon een goedkope krachtvermeerderaar ?
bv een verhouding van 1:64 kan je met een "gewone" moment sleutel de boel weer vast zetten
voor 50 euro heb je er al een en op MP voor nog minder.
ik vrees dat dat speciale gereedschap van VW een erg duur stukje gereedschap is, als je het al kunt vinden

mvg
Alex
Antwoord
#9
Kan idd ook
En ook ik ja vermoed ook dat dit stukje gereedschap wat duurder zal zijn.
Maar krachtvermeerderaar van 1:64..

Stel je de momentsleutel half voor het streepje van de gewenste waarde of net half over het streepje van de gewenste waard !!!..
Scheelt dit met zo'n ding al snel heel veel Nm.. 1Nm "verkeerd"  ingesteld scheelt 64Nm
En ja weer ook wel dat de wat goedkopere momentsleutels ook niet 100% perfect zijn.
Maar je moet de naafmoer na moment Doordraaien tot de splitpen geplaatst kan worden. Dus is dan altijd meer dan die minimalen 350NM
Er zijn overigens ook naslagwerken die zeggen dat je minimaal 370Nm aanhaal moment moet gebruiken. Maar 350 en doordraaien mag geen probleem geven.
Zolang je maar niet terug ge draaien zodra je het moment gehaald heb.
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)