Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Slecht weggedrag Vw t2b
#11
(22-05-2021, 21:51)Splitrazor schreef: Dus naast het probleem met weggedrag ook iets met het startcircuit. We blijven bezig met onze oldtimers hé haha.

Dat verhaal van de kevers ken ik. Of dat ook voor bussen geldt weet ik niet. Ik persoonlijk heb er nog geen bus eigenaar over gehoord, maar het is het proberen waard.

In je startpost schreef je dat je je bus vanaf januari hebt. Heb je wel ervaring met bussen bedacht ik me ineens? Is het niet gewoon normaal stuurgedrag? Mijn T1 zwabbert ook over de weg maar dat hoort gewoon bij die bussen haha..

Dit is idd mijn eerste bus dus heb er helemaal geen ervaring mee 

Ik zal me eerst eens concentreren op het niet starten en dan ga ik wel weer verder met de besturing  Big Grin
Antwoord
#12
Haha ja dat startprobleem is belangrijk! Succes en hou ons op de hoogte!
Antwoord
#13
Heb je dit op alle wegen waar je rij of af en toe of altijd op dezelfde wegen? ( bv zelfde weg vlak bij huis)
Is je bus origineel of verlaagd? verbrede velgen/banden enz enz.

De bussen hebben een smalle spoorbreedte tov het meeste zware verkeer dat momenteel op de wegen rij.
Daardoor rijden ze meestal maar met 1 kant in de spoorvorming die in de wegen zit. En dan gaat hij idd trekken.
Antwoord
#14
Ik heb vorige week een nieuwe stuurdemper gekocht en gemonteerd maar het dweilen over de weg is helemaal over 

Toen ik de stuurstangen uit elkaar had gehaald en schoongemaakt had ik dat ook gedaan met de stuurdemper 
Ik heb toen de demper een paar keer met de hand ingeduwd en uitgetrokken en ik vond dat er nog redelijk wat druk op zat 

Ik was vorige week bij mijn monteur voor een lek ventiel in het voorwiel en die vertelde dat er best veel druk op moest zitten ,in ieder geval meer dan ik had gevoeld 

Dus ik heb een nieuwe gekocht en deze had idd veel meer tegendruk dan de oude 

Ik kan nu zelfs stukken met 1 hand aan het stuur rijden en dat was eerst onmogelijk door het dweilen
Antwoord
#15
Lijkt echt een contactslot probleem.!
Ligt bijna zeker niet aan bedrading of startmotor.

Is makkelijk te testen.
Doet de startmotor het niet.. e
Contact aan laten
en dan onder de bus de dikke M8 aansluiting op de startmotor mbv een stukje stevige draad doorverbinden naar dat AMP stekkertjes
op het startrelais. Doet hij het dan wel gelijk dan is bijna zeker je startcontactblokje defect.

LET ER WEL OP DAT JE AUTO IN ZIJN VRIJ STAAT EN DE HANDREM IN AANGETROKKEN.
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)