Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kever start niet
#1
Beste allen,
Vorig jaar mijn start motor vervangen daar hij een enkele keer niet startte. Bij omdraaien van de sleutel alleen een tik. Dit is heel lang weggeweest maar sinds gisteren helaas weer terug. Je hoort verder niets. Wellicht een massa probleem iemand die weet waar ik zoeken moet? Of toch de start motor wederom?
Antwoord
#2
Je kan met een schroevendraaier op de startmotor de +50 en +30 verbinden. Start ie dan wel, zit het in je bedrading of contactslot.
Antwoord
#3
Dank ik ga het morgen (of overmorgen) eens proberen. Uiteraard dan wel eerst zorgen dat ie in z'n vrij staat.
Antwoord
#4
Haha jazeker! Ben benieuwd!
Antwoord
#5
Het zouden verschillende oorzaken kunnen hebben 

Is misschien het contactblokje niet meer goed ?
Is de accu klem nog netjes schoon en maakt hij nog goed contact ?
Zit de kabel nog goed vast aan de startmotor of is hij iets losgetrild?
Is de voedingskabel nog goed? ( is hij niet te erg gecorrodeerd waardoor hij minder stroom doorlaat ?

Mijn bus wou vorige week ook ineens niet meer starten en ik heb toen de accu klem wat schoongemaakt en de kabels op de startmotor losgehaald en met een staalborsteltje afgedaan en tot nu toe blijft het goed gaan
Antwoord
#6
Dank voor de tips. Helaas vandaag niet aan toegekomen, formule 1.
Antwoord
#7
Da’s een lange race man Wink
Antwoord
#8
Haha ja hele lange race. Nee is niet meer gelukt deze week aan het einde van een werkdag. Was druk op de zaak.
Antwoord
#9
Ok, we wachten af!
Antwoord
#10
De startmotor doet het weer... bekabeling keer los en vastgemaakt en paar tikken met de hamer. Bij doorverbinden a en b hoorde je wel draaien maar nam de motor van de auto niet mee.
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)