Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Voorstellen A.Busser
#1
Hallo.

Zoals geleerd van mijn moeder, hoor je je netjes voorstellen.
Ik ben Andre, inmiddels bijna 50 jaar en woonachtig in de omgeving Arnhem.
Vanaf een jaar of 14 gek op kevertjes en dat is nooit meer over gegaan. In 1994 was mijn eerste auto dan ook
een "baby blaiwe" 1300 kever uit 1974. Een jaar of 7 is dit mijn dagelijks vervoer geweest, tot het moment dat ze echt niet meer door de keuring kwam.
[Afbeelding: Foto=AKM444UU]

Na wat omzwervingen langs golfjes type 2, een aantal jaren later toch weer een kever gekocht. Ditmaal een 72er op LPG. Ook deze gebruikt als dagelijks vervoer. Na 2 motor brandjes was het echter wel mooi geweest en ging ook deze weer in de verkoop.
[Afbeelding: Foto-6P6GJ7TU.jpg]

Het bloed kruipt echter waar het niet gaan kan...
Inmiddels staat er een witte 1500 uit 1966 in de garage. Ze is van augustus 1966 en daarmee een zogenaamde "one year only".
Niet dat dit heel belangrijk is, maar wel handig om te vermelden omdat onderdelen zo nu en dan net wat afwijken van andere.
Ik ben een groot fan van de Callook stijl en probeer mijn kever dan ook in deze traditie op te bouwen. Als dagelijks vervoer wordt ze niet meer ingezet.
Maar het is ook niet zo dat er weinig mee gereden wordt. Sterker nog, er zijn vergevorderde plannen om zodra het weer kan met de kever op vakantie te gaan naar Italië. 
[Afbeelding: 540.jpg]

[Afbeelding: 540.jpg]
Antwoord
#2
Welkom Andre op het Keverforum. Super leuk verhaal, en mooie foto's. Wat gaaf om met de kever naar Italie te willen gaan. Ik hoop dat jullie reis kan starten dit jaar. Zelf ben ik een aantal jaren geleden met de Kever door Frankrijk gegaan, langs de kust via Le Mont Saint Michelle, naar het zuiden Nantes, Limoges, Lyon en terug omhoog. Geweldige ervaring, en heel veel duimpjes gezien Smile
Antwoord
#3
Zal waarschijnlijk pas in 2022 gaan worden. We willen dan eerst naar St.Tropez Frankrijk rijden om vanaf daar de kustlijn te volgen naar Portofino Italie. 
Van daaruit via Zwitserland en Duitsland weer terug naar Nederland. Dit alles geheel binnendoor met max 4 uur rijden per dag.
Antwoord
#4
Welkom! Leuke kevers waarbij je laatste ook echt de mooiste is in mijn ogen! Steeds een stapje mooier haha.
Antwoord
#5
Welkom, Andre!
Antwoord
#6
Goedeavond allemaal, ik heb een vraag over de ruitenwisserschakelaar uit mijn kever1300 want die is stuk . Nu wil ik een elektrische aanschaffen maar waar laat ik het reservoir?
Alvast bedank voor jullie reactie
Groet Irene
Antwoord
#7
Mooi verhaal andre. Mooie kever ook en welkom bij de club!
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)