Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bekabeling motor ruim
#1
hallo!

ik heb even een vraagje over een stukje bekabeling in mijn Volkswagen kever 1303 uit 1973.
ik ben 2 weken geleden begonnen met het uit elkaar halen van de kever. om hem weer helemaal netjes en roestvrij te krijgen, nieuw likje verf erover, nieuwe bekabeling, enzovoort. alleen ben ik laatst een onderdeel tegen gekomen wat ik niet helemaal snap waarom hij er zit. Huh

het lijkt wel op een grote connector links in het motorruim tegen het brandschot. alleen zit er niks in. wel een hoop kabels, met een hele grote plus kabel, alleen gaan die helemaal nergens heen... er staat gelukkig wel een nummer op, alleen kan ik die natuurlijk nergens terug vinden, en is ook wel een beetje vaag moet ik zeggen, of ik zie het gewoon verkeerd. (111971502(?) die laatste is geloof ik geen 2, maar ik weet niet wat het eigenlijk hoort te zijn anders... daarom vraag ik jullie hulp. 
nu moet ik wel zeggen dat er geen 1300 motor meer in zit maar een 1600 dubbelpoorts AS blok (waar ik er inmiddels 2 van heb, 1 volledig gereviseerd en de ander nog in de kever). ik weet niet of het daar misschien mee te maken kan hebben.

suggesties zijn uiteraard altijd welkom!

hier zijn de fotos ervan:
   
   
Volkswagen Kever 1303 (1600 AS blok) 1973 (opknappen, volledig strippen)
Los blok 1600 AS reviseren.
Antwoord
#2
Hoi Thomas,
Die connector is de aansluiting voor het volkswagen diagnosesysteem. Hij werd ingebouwd in iedere volkswagen vanaf 1972. Bij de dealer ging er een stekker in en een computer vertelde of je kever oké was. Volgens mij is het nooit een groot succes geworden, want ik heb er nooit iets van gehoord.

Bovendien, er zouden allerlei sensoren in de kever verwerkt moeten worden om te kunnen meten of je kever in orde is. Ik heb geen idee of het daar ooit van gekomen is, ik betwijfel het. Ik heb een 1200 uit 1977, en ook bij mij zit die aansluiting er. Het was dus niet exclusief voor de 1303 bedoeld.

Ik heb hier twee reclamefilmpjes voor dit nieuwe systeem:


en deze:
https://www.youtube.com/watch?v=mU-zI2fKdY0
Antwoord
#3
aaah ik snap hem, ik had al zo'n vaag vermoeden dat het al iets in die richting van OBD poort ofzoiets zou zijn (maar dan oud), kan het maar beter zekerweten haha.
maar aangezien het toch eigenlijk niet wordt gebruikt en ik hem sowiso niet ga gebruiken, hou ik hem er wel uit. scheelt weer bekabeling.

Heel erg bedankt!
Volkswagen Kever 1303 (1600 AS blok) 1973 (opknappen, volledig strippen)
Los blok 1600 AS reviseren.
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)