Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Startmotor doet raar
#1
Question 
Hallo VW vrienden,

De startmotor van mijn T2 bus (1974) doet de laatste tijd een beetje raar als het koud is.
Als ik mijn contactsleutel in de startpositie zet, hoor ik de startmotor 'zoemen' maar het lijkt erop dat de motor niet wordt 'meegenomen'.
Het klinkt een beetje alsof de bendix niet naar buiten komt.
Zodra ik het sleuteltje loslaat (en hij dus in de normale 'rij'-positie staat) begint de motor wel te starten.
Iemand enig idee waar ik dit moet zoeken?

Groeten,
Johan
Antwoord
#2
Eerste instantie dacht ik aan je startmotor, maar bij je laatste zin denk ik aan het elektrische gedeelte van je contactslot.
Antwoord
#3
(05-02-2021, 13:19)Splitrazor schreef: Eerste instantie dacht ik aan je startmotor, maar bij je laatste zin denk ik aan het elektrische gedeelte van je contactslot.

Dank voor je reactie.
En bedoel je dan dat ik het contactslot zou moeten vervangen?
Antwoord
#4
Yes, het elektrische gedeelte. Kost weinig, Ff bij Paruzzi kijken. Ik ben niet 100% zeker dat dit het probleem is maar het lijkt er wel op. Die gaan vaker stuk.
Antwoord
#5
En? Opgelost??
Antwoord
#6
Dank voor je reactie! Ik heb 'm besteld, maar hij is nog niet binnen.
Dat ding kost inderdaad maar € 12
Ik meen me te herinneren dat dit ding twee jaar geleden ook al is vervangen (alleen toen niet door mijzelf).
Gaan die dingen zo vaak stuk?
Antwoord
#7
Ja, wel regelmatig. Ik hoop dat dat het is! Laat je het even weten?
Antwoord
#8
Ik ben ook benieuwd of dat het is, een vriend van mij heeft hetzelfde probleem. Hoop dat dit de oplossing is.
Antwoord
#9
Het startblokje is vervangen, maar heeft niet het gewenste resultaat opgeleverd.
We zijn verder wezen zoeken en kwamen erachter dat de vorige eigenaar van mijn T2 werkelijk overal een relais tussen heeft gezet.
Geen idee waarom.
Maar die dingen zijn door vocht en corrosie inmiddels wat verouderd en dat was dus de oorzaak!
We hebben dat relais er tussenuit gehaald en nu werkt het weer als een zonnetje.
Antwoord
#10
Top, bedankt voor de terugkoppeling!
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)