Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gezocht
#1
We hebben hier ondertussen 467 geregistreerd leden maar er zijn er maar een paar die hier ook regelmatig iets posten Sad

Ja diverse die een vraag hebben en daarna bedankt.. Undecided
maar ook veel die zich registreren maar zich niet eens voorstellen. Huh

Als iedereen hier nu eens wat schrijft of het Facebook of anders is 
Al is het maar een belevenis die je met je lucht gekoeld hebt mee gemaakt dan wordt het forum ook wat leuker om te volgen en komen er vanzelf meer gebruikers en 
daarmee kennis. 
Laten we met zijn allen een beetje van de oude Keversite sfeer weer tot leven laten komen. 
Maar dat kunnen we niet met maar 4 of 5 man die af en toe wat vragen beantwoorden en verder niets.

Hoor overal dat de oude Keversite gemist wordt maar blijkbaar wilt niemand mee werken om van deze site een kleinere vervanger van die oude site te laten worden Confused
Antwoord
#2
Eens, wat zou het mooi zijn als dat zou kunnen gaan gebeuren
Antwoord
#3
Wellicht kunnen we ook wat meer bekendheid aan dit forum geven. Te denken valt aan het promoten van dit forum op social media als Facebook, maar ook bijvoorbeeld visitekaartjes/flyers bij meetings uitdelen? Ik noem maar wat.
En wellicht een massamailtje aan alle forumleden sturen om ze te stimuleren meer in te loggen en actiever deel te nemen aan het forum.
Het zou inderdaad fijn zijn als dit meer een community zou worden.
Antwoord
#4
Helemaal in het begin heb ik van dit forum een doosje met 500 flyers van Vriezeaj gekregen en deze door heel Nederland uitgedeeld waar ik toevallig kwam en bij luchtgekoelde die ik toevallig tijdens mijn werk door heel Nederland tegen kwam. Onder ruitenwisser op parkeerplaatsen of in de brievenbus als ze op privee terrein stonden.
Kreeg toen al regelmatig te horen dan ze de site wel al kenden/gezien hadden maar dat er weinig leven/info was dus niet aantrekkelijk genoeg was om te blijven volgen.

Het bekende verhaal.  
Heel simpel wat ik al schreef. ruim 400 inschrijvingen... 
Sommige vragen wat op hen eerste post en daarna niets meer. Ook geen reactie of een antwoord zinnig was laat staan wat uiteindelijk de oplossing was..
Op deze manier gaat het helaas niets worden... er zal echt meer geschreven moeten worden om het forum enige kant van overleven te geven.
Antwoord
#5
Ah oké, dat flyeren is dus al eens geprobeerd. Jammer dat dat weinig resultaat heeft opgeleverd.
Begrijp ik het goed dat eigenlijk een gedragsverandering van de bestaande forumleden wenselijk is? Wellicht dat ze meer uitgenodigd en geprikkeld mogen worden om actiever deel te nemen?

Een standaard dingetje om een forum aantrekkelijker en uitnodigender te maken:
1. Gebruiksvriendelijk ontwerp
Zorg ervoor dat het forum een intuïtieve en duidelijke interface heeft. Dit betekent snelle navigatie, duidelijke categorieën, en een responsief ontwerp dat ook op mobiele apparaten goed werkt.

2. Actieve moderators en admins
Betrokken moderators kunnen gesprekken op gang brengen, nieuwe onderwerpen starten en zorgen dat alles netjes verloopt. Actief beheer moedigt gebruikers aan om vaker terug te komen.

3. Regelmatige en relevante content
Creëer interessante en relevante onderwerpen die aansluiten bij de interesses van Kever-iefhebber. Zorg ervoor dat er altijd iets nieuws te bespreken valt.

4. Beloningen en gamification
Introduceer een puntensysteem of beloningen voor gebruikers die actief deelnemen. Dit kan in de vorm van badges, hogere rangen, of zelfs kleine prijzen zoals exclusieve toegang tot content.

5. Community evenementen
Organiseer online evenementen zoals discussies, wedstrijden of Q&A-sessies met experts. Dit zorgt voor interactie tussen leden en verhoogt de betrokkenheid.

6. Stimuleren van interactie tussen leden
Moedig leden aan om op elkaar te reageren en betrokken te zijn bij elkaars gesprekken. Dit kan door discussie-startende vragen te stellen of door leden te taggen in gesprekken waarin ze mogelijk geïnteresseerd zijn.

7. Notificaties en e-mailupdates
Houd leden op de hoogte van activiteit op het forum door middel van meldingen en e-mailupdates wanneer er nieuwe reacties of interessante onderwerpen zijn.

8. Duidelijke regels en respectvolle sfeer
Een forum moet een veilige en respectvolle omgeving zijn waar leden zich vrij voelen om te posten. Zorg voor duidelijke regels en handhaving daarvan om trollen en negatieve discussies te vermijden.

9. Personalisatie opties
Laat leden hun profielen personaliseren, zoals het instellen van avatars, handtekeningen of persoonlijke bio’s. Dit zorgt voor een hechtere community omdat mensen zich beter kunnen identificeren met hun account.

10. Feedback en betrokkenheid van de community
Vraag je forumleden regelmatig om feedback over het forum en welke functies zij graag verbeterd zouden zien. Hierdoor voelen ze zich meer betrokken bij de groei van het forum.

Door deze strategieën (ik heb ze zelf ook niet bedacht) toe te passen, kun je mogelijk een levendiger en actiever forumcommunity creëren. Maar vergeet ook niet dat door de komst van Facebook veel forums in zwaar weer terecht zijn gekomen. Niettemin zie ik persoonlijk nog altijd veel voordelen in een forum, omdat daar bijvoorbeeld de informatie beter gecategoriseerd en geborgd kan worden. Informatie op Facebook vind ik iets te vluchtig.
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)