Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Motorklep scharnier V-beugel
#1
Hallo,

Ik heb inmiddels de motorklep gemonteerd met rubberrand en deze past netjes.
Schraapt ook geen lak weg, omdat het kort aan het plaatwerk onder het raam etc. komt.
Het slot zit er nog niet op, dus weet niet of dit ook goed past.
Maar nu kwam ik 2 plaatjes tegen (tekening nr. 22), die dus blijkbaar onder de scharnieren van de motorklep hebben gezeten.
Zijn deze ook echt nodig, want ze hebben erop gezeten. 
Is dat standaard bij een 1200 1975 Spaarkever
Wanneer pas je het toe, want het lijkt dat het nu goed zit (zonder), of geeft het ook een versteviging aan de scharnieren?
Moeten deze tussen de zeskantkop van de bout en de scharnier, zodat het meer stevigheid geeft?
Nu lijkt de scharnier te golven, wellicht dat het dan stijver blijft.
Moet daar dan nog een rubber tussen of metaal op metaal?

Hoop dat iemand me dit goed kan uitleggen, bvd.

Vriendelijke groet
[Afbeelding: 20240921-083843-1.jpg]
[Afbeelding: Scharnier-V-profiel.jpg]




[Afbeelding: 20240921-111131-1.jpg]
Antwoord
#2
Deze beugels zou ik zeker plaatsen!
En wel tussen de boutjes en het dunnen blik van de scharnieren. 
Dus boutje eerst door deze beugel steken en dan door de scharnierhouder en dan het boutje vast draaien in de draad waar hij nu ook in vast zit. (net als op die tekening die je geplaatst hebt)

Deze plaatjes werken het zelfde als een grote onderlegring. Ze verdelen de kracht over het dunnen blijk van de scharnierhouder zodat deze niet gaan uitscheuren rond de boutjes.
Hoop dat je begrijp wat en hoe ik het bedoel.
Antwoord
#3
Hoi,

Ik begrijp helemaal wat u bedoeld, bedankt.
Ik ga het aanpassen.

Vriendelijke groet
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 5 gast(en)