Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Invoeren kever
#1
Mijn kever uit 66 is een Zweeds exemplaar. Prachtig, maar rot. ?.
Ik zou deze graag nu op kenteken zetten, en dan beginnen aan de restauratie.
Contact gehad met Rdw, maar daar werd ik niet wijzer van, erg onduidelijk.
Ik zou graag nu met de rotte kever erheen willen, kenteken erop, schorsen, opknappen en daarna apk erop(ook wanneer het tegen die tijd niet meer verplicht is mogelijk), en rijden.

Iemand deze weg op deze manier gevolgd eerder?

Bedankt alvast!
Antwoord
#2
Ik vraag me af of het wel mogelijk is om een Kever, die technisch niet in orde is (rot), te laten keuren voor een Nederlands kenteken. Vermoedelijk zal de enige volgorde zijn: opknappen, keuren, kenteken erop en rijden.

Eergisteren ben ik met mijn Kever (waar reeds een recente Belgische APK op zat) voor een herinvoer bij de RDW geweest en ondanks dat het slechts een voertuigidentificatie was, werd er toch ook meteen even naar de algehele staat van de Kever gekeken.
Antwoord
#3
Dit kan gewoon met een oldtimer uit de EU hoor:

https://www.rdw.nl/particulier/voertuige...f-eva-land


Citaat:

‘De RDW kijkt bij een ingevoerd voertuig uit een EU-lidstaat niet naar de technische staat van het voertuig. Maar als het voertuig overduidelijk een gevaar vormt voor de verkeersveiligheid, kan de RDW besluiten om het af te geven kentekenbewijs onmiddellijk ongeldig te verklaren’
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 4 gast(en)