Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
4 in 1 uitlaat techniek
#1
Question 
Ben sinds vandaag nieuw hier maar al wel jaren bezig met kevers en aanverwanten. 
Heb een vraag over een 4 in 1 uitlaat. Heb nu 2 uitlaten, één voor cil.1-2 en één voor cil.3-4. Dit is ontstaan door ruimte gebrek....
De carrosserie sluit stak aan op de motor. Dus waar bij een kever de uitlaat zit gaat bij mij niet werken.... 
Niet optimaal en al jaren hoor ik dat ik een 4 in 1 moet plaatsen om het maximale rendement uit de motor te halen (?) Nu bezig met een totale rebuild en dus met 4 in 1. 
De uitlaat gaat nu naar voren, over de versnellingsbak, waar de collector komt en dan achter de startmotor langs, langs cil. 1 en 2 naar achter.

Heb jaren geleden iets gelezen over hoe de verschillende uitlaatpijpen van gelijke lengte moeten uitkomen in de collector. Stond een plaatje bij. Eea heeft te maken met het creëren of maximaal gebruik maken van de pulsen in de uitlaat. Nu zit ik niet te wachten op die laatste PK of NM, weet dat er een theorie over is en die zou ik graag tot mij willen nemen.(?!?)
Als ik toch bezig ben is het een kleine moeite om deze theorie toe te passen, gewoon om dat het kan.

Kan iemand mij helpen?


Vr.gr Roland


Bijlagen Miniatuurweergaven
               
Antwoord


Berichten in dit topic
4 in 1 uitlaat techniek - door rolandk - 01-02-2021, 17:34
RE: 4 in 1 uitlaat techniek - door vriezeaj - 01-02-2021, 23:30
RE: 4 in 1 uitlaat techniek - door scrapheap - 04-06-2021, 22:28

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)