26-05-2021, 22:48
Goed dat je begonnen bent! Wat heb je precies gemeten? Ik begrijp uit je post dat je geen verstand hebt van elektra. De +15 is de geschakelde plus, dus dat wil zeggen dat daar spanning op komt als je het contact aanzet. Wat je kan doen, is contact aan, één draad op de massa houden (een schroef in je carrosserie bijvoorbeeld) en de andere op de zekering, aan de boven en onderkant moet spanning staan.Dan, als daar spanning op staat, op je remichtschakelaar (zit op de hoofdremcilinder, komen twee stekkertjes uit) even meten. Dus contact aan, 1 draad op de massa houden, dit kan gewoon het chassis zijn, en de andere op één van de twee draden. Hier moet je spanning op hebben. Heb je dit, dan kan je alles vanaf het contactslot uitsluiten. Wanneer je nu je rem in laat trappen, moet de remlichtschakelaar doorverbinden naar je andere draad (deze loopt naar je remlichten). Dus met ingetrapte rem heb je spanning op beide draden. Blijf je spanning op één draad houden met ingetrapte rem, is je remlichtschakelaar stuk. Heb je helemaal geen spanning op één van de draden alleen met contact aan, zit de fout in het stukje contactslot-zekering-draad naar remlichtschakelaar.
Kan je zo een beetje uit de voeten? Dan komt de claxon daarna!
Kan je zo een beetje uit de voeten? Dan komt de claxon daarna!