10-02-2021, 11:48
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 10-02-2021, 11:51 door Splitrazor.)
Hoi James en welkom op het forum.
Je stelt terechte vragen, maar tegelijkertijd ook vragen die op afstand niet te beantwoorden zijn. Ik kan je hooguit wat tips geven:
Uit je post haal ik dat je weinig tot geen ervaring hebt met kevers. En dat is een hele gevaarlijke valkuil. Voor oldtimers in het algemeen geldt dat er ontzettend veel (verborgen) gebreken aan kunnen zitten. Mijn advies is dan ook neem iemand mee die enige kennis heeft van auto’s en het liefst van VW oldtimers.
Je kan er financieel echt op leeglopen als je een er op het oog leuke kever aanschaft.
De techniek van een kever is wel erg simpel, das dan weer een voordeel. Maar onthoud dat bij welke kever je ook koopt, er moet (soms veel) geld bij om hem technisch in orde te krijgen en houden.
Afgaan op wat een verkoper zegt is ook erg gevaarlijk. Heeft hij misschien een filmpje waarop te zien is dat ie buiten de kever wel loopt? En als ie loopt, loopt ie dan goed? De boxermotor heeft een probleem met goed koelen op de derde cilinder, dus wees extra alert. Als hij wel loopt buiten de auto zal het iets kleins zijn waardoor ie in de kever niet loopt. Maar nogmaals dan moet dat wel waar zijn.
Verdere aandachtspunten: laswerk! Zichtbaar en verborgen. Eigenlijk overal, maar met name bodemplaat, kokerbalken, de uitlopen onder de achterschermen en bij het reservewiel
Nogmaals, alles is te repareren. De techniek is erg simpel maar voorkom dat je iets koopt waar je niets mee kunt omdat het financieel onhaalbaar is voor je.
Neem iemand mee en ga bij verschillende kevers kijken.
Niet om je af te schrikken, maar ik ben liever eerlijk tegen je. Ik heb genoeg beginnende hobbyisten noodgedwongen moeten zien stoppen. Beter goed geïnformeerd dan slecht platzak.
Heel veel succes!
Je stelt terechte vragen, maar tegelijkertijd ook vragen die op afstand niet te beantwoorden zijn. Ik kan je hooguit wat tips geven:
Uit je post haal ik dat je weinig tot geen ervaring hebt met kevers. En dat is een hele gevaarlijke valkuil. Voor oldtimers in het algemeen geldt dat er ontzettend veel (verborgen) gebreken aan kunnen zitten. Mijn advies is dan ook neem iemand mee die enige kennis heeft van auto’s en het liefst van VW oldtimers.
Je kan er financieel echt op leeglopen als je een er op het oog leuke kever aanschaft.
De techniek van een kever is wel erg simpel, das dan weer een voordeel. Maar onthoud dat bij welke kever je ook koopt, er moet (soms veel) geld bij om hem technisch in orde te krijgen en houden.
Afgaan op wat een verkoper zegt is ook erg gevaarlijk. Heeft hij misschien een filmpje waarop te zien is dat ie buiten de kever wel loopt? En als ie loopt, loopt ie dan goed? De boxermotor heeft een probleem met goed koelen op de derde cilinder, dus wees extra alert. Als hij wel loopt buiten de auto zal het iets kleins zijn waardoor ie in de kever niet loopt. Maar nogmaals dan moet dat wel waar zijn.
Verdere aandachtspunten: laswerk! Zichtbaar en verborgen. Eigenlijk overal, maar met name bodemplaat, kokerbalken, de uitlopen onder de achterschermen en bij het reservewiel
Nogmaals, alles is te repareren. De techniek is erg simpel maar voorkom dat je iets koopt waar je niets mee kunt omdat het financieel onhaalbaar is voor je.
Neem iemand mee en ga bij verschillende kevers kijken.
Niet om je af te schrikken, maar ik ben liever eerlijk tegen je. Ik heb genoeg beginnende hobbyisten noodgedwongen moeten zien stoppen. Beter goed geïnformeerd dan slecht platzak.
Heel veel succes!