03-06-2025, 11:08
Het is effe stil geweest.
Helaas niet zonder reden.
De motor is na 1 seizoen (2024) ingereden te hebben en na iedere gestelde periode aan kilometers met olie verversen en kleppen stellen helaas kapot gegaan.
Op de snelweg een hele grote rookpluim, geen enkel vermogen en een brandlucht.
Zsm de vluchtstrook op en klep omhoog, gelukkig geen brand maar een hele motorruimte vol met olie.
Overal weer je keken kon olie.
Een verbrande cilinder op cilinder 3 :-(
Bus weer terug naar de inbouwer, motor eruit gehaald en retour motorbouwer.
De motorbouwer geeft de inbouwer de schuld ivm een verkeerde afstelling etc.
Heel verhaal met overtuiging naar de inbouwer, die dus ook nog even moest betalen aan de bouwer.
Al met al heeft het mij geen geld gekost.
Motor er weer in en weer rijden inmiddels zitten we in begin 2025.
Bus opgehaald vanuit Krimpen naar Naaldwijk geen enkel probleem liep prima olie bleef op 100 graden.
1e rit richting Flevoland merkte ik ter hoogte van Zoetermeer vermogens verlies :-(
Bus rustig de snelweg afgereden en bij het stoplicht sloeg hij af en ging ook niet meer aan.
Nu voor een second opinion naar iemand anders gegaan maar ook diegene stelde dezelfde diagnose als de inbouwer de vorige keer.
Nu zowel de 3e als 4e cilinder met schaafplekken op de cilinder en zuiger, nog niet verbrand maar wel een eind op weg.
Cilinderkop aan de linker kant konden we zo met de hand losdraaien zonder dat er sleutels aan te pas kwamen.
Al met al een waardeloos verhaal, in overleg met Henny de inbouwer exact dezelfde diagnose aan de motor en dat bevestigde nog eens dat Henny eigenlijk helemaal niet de kosten had hoeven betalen nadat hij de eerste keer kapot ging.
Ook is er intussen een 2e persoon die bij dezelfde Koos Alards een motor heeft laten bouwen met ongeveer dezelfde problemen maar niet de schuld van de bouwer!
Nou het is 100% de schuld van de bouwer, daar zijn we het van lieve lee wel over eens na de diagnoses die door andere gesteld zijn.
Zin in rechtzaken en gezeur heb ik helemaal niet dus dat ga ik ook niet doen.
Wel kan ik goede reclame voor hem maken, ga dus NOOIT naar Koos Alards voor een nieuwe motor.
Inmiddels hebben we de knoop doorgehakt en hebben we een rigoureus besluit genomen!
Nieuwe 1641cc motor met dubbele carbs.
Nieuwe AT versnellingsbak.
Complete nieuwe ophanging van RED 9 voor en achter.
Dan zeggen we uithuilen en opnieuw beginnen.
Kost wat maar als het goed is hebben we dan ook wat.
Seizoen 2025 staat dus op een heel laag pitje met een bouw project en weinig tot geen evenementen.
Helaas niet zonder reden.
De motor is na 1 seizoen (2024) ingereden te hebben en na iedere gestelde periode aan kilometers met olie verversen en kleppen stellen helaas kapot gegaan.
Op de snelweg een hele grote rookpluim, geen enkel vermogen en een brandlucht.
Zsm de vluchtstrook op en klep omhoog, gelukkig geen brand maar een hele motorruimte vol met olie.
Overal weer je keken kon olie.
Een verbrande cilinder op cilinder 3 :-(
Bus weer terug naar de inbouwer, motor eruit gehaald en retour motorbouwer.
De motorbouwer geeft de inbouwer de schuld ivm een verkeerde afstelling etc.
Heel verhaal met overtuiging naar de inbouwer, die dus ook nog even moest betalen aan de bouwer.
Al met al heeft het mij geen geld gekost.
Motor er weer in en weer rijden inmiddels zitten we in begin 2025.
Bus opgehaald vanuit Krimpen naar Naaldwijk geen enkel probleem liep prima olie bleef op 100 graden.
1e rit richting Flevoland merkte ik ter hoogte van Zoetermeer vermogens verlies :-(
Bus rustig de snelweg afgereden en bij het stoplicht sloeg hij af en ging ook niet meer aan.
Nu voor een second opinion naar iemand anders gegaan maar ook diegene stelde dezelfde diagnose als de inbouwer de vorige keer.
Nu zowel de 3e als 4e cilinder met schaafplekken op de cilinder en zuiger, nog niet verbrand maar wel een eind op weg.
Cilinderkop aan de linker kant konden we zo met de hand losdraaien zonder dat er sleutels aan te pas kwamen.
Al met al een waardeloos verhaal, in overleg met Henny de inbouwer exact dezelfde diagnose aan de motor en dat bevestigde nog eens dat Henny eigenlijk helemaal niet de kosten had hoeven betalen nadat hij de eerste keer kapot ging.
Ook is er intussen een 2e persoon die bij dezelfde Koos Alards een motor heeft laten bouwen met ongeveer dezelfde problemen maar niet de schuld van de bouwer!
Nou het is 100% de schuld van de bouwer, daar zijn we het van lieve lee wel over eens na de diagnoses die door andere gesteld zijn.
Zin in rechtzaken en gezeur heb ik helemaal niet dus dat ga ik ook niet doen.
Wel kan ik goede reclame voor hem maken, ga dus NOOIT naar Koos Alards voor een nieuwe motor.
Inmiddels hebben we de knoop doorgehakt en hebben we een rigoureus besluit genomen!
Nieuwe 1641cc motor met dubbele carbs.
Nieuwe AT versnellingsbak.
Complete nieuwe ophanging van RED 9 voor en achter.
Dan zeggen we uithuilen en opnieuw beginnen.
Kost wat maar als het goed is hebben we dan ook wat.
Seizoen 2025 staat dus op een heel laag pitje met een bouw project en weinig tot geen evenementen.
Volkswagen Transporter Panelvan 1964
Volksagen Kever 1303 1973
Team member van de Keverclub Zuid-Holland
Volksagen Kever 1303 1973
Team member van de Keverclub Zuid-Holland
