28-12-2024, 21:27
Het schijnt dat VW bijna alle motoren al vanaf 1969 geschikt voor loodvrij maakte!! Behalve de GTI modellen...
Dit ivm de Amerikaanse markt waar al sinds eind jaren 60 geen lood meer in de brandstof zit.
pin me hier overigens niet op vast is ook maar wat ik ooit gelezen heb!
Maar terug naar de vraag.. nee zoveel toevoeging is niet erg.. maar gebruik van loodvervanger is vermoedelijk totaal overbodig!
Ethanol is overigens niet echt goed dus hoe minder hoe beter en dan dus geen E10 tanken maar E5 Waar meestal zelfs helemaal geen ethanol in zit.
Niet dat een keer E10 direct heel slecht is... Maar geen hele tank E5 de hele winter in de stalling laten staan..
Verrhalen over V-power... Ik tank dat nooit meer!!
mijn luchtgekoeld lopen daar minder mooi op. houden daarmee meer in.
En als ik V-power in onze 2005 Touran gooi en de motor wat zwaarder belast (zware aanhanger of zo) dan gaat hij in de noodloop.
En mijn broer heeft vroeger een Renault Laguna (leaseauto) gehad en daar stond het in het contract dat hij het niet mocht tanken ivm storingen..
Dit ivm de Amerikaanse markt waar al sinds eind jaren 60 geen lood meer in de brandstof zit.
pin me hier overigens niet op vast is ook maar wat ik ooit gelezen heb!
Maar terug naar de vraag.. nee zoveel toevoeging is niet erg.. maar gebruik van loodvervanger is vermoedelijk totaal overbodig!
Ethanol is overigens niet echt goed dus hoe minder hoe beter en dan dus geen E10 tanken maar E5 Waar meestal zelfs helemaal geen ethanol in zit.
Niet dat een keer E10 direct heel slecht is... Maar geen hele tank E5 de hele winter in de stalling laten staan..
Verrhalen over V-power... Ik tank dat nooit meer!!
mijn luchtgekoeld lopen daar minder mooi op. houden daarmee meer in.
En als ik V-power in onze 2005 Touran gooi en de motor wat zwaarder belast (zware aanhanger of zo) dan gaat hij in de noodloop.
En mijn broer heeft vroeger een Renault Laguna (leaseauto) gehad en daar stond het in het contract dat hij het niet mocht tanken ivm storingen..