Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
koplamp installatie
Hoi,

ik loop vast met mijn koplampen installeren.
Ik heb een koplamp H4 waar een losse parking light in geplaatst moet worden.
Deze koplamp zit op 1 plaats vast met een soort kunststof klem in/aan de montage plaat, die je met 3 schroeven vast schroeft in de koplamp holling van het spatbord.
Op de lamp zitten 2 instelboutjes (met veer). Die moet ik dus vooraf erop monteren.
Lijkt dat ik die boutjes nagenoeg helemaal in moet draaien (veer helemaal ingedrukt), anders steekt de lamp al ver uit (tov de metalen ring).
Ik heb 2pcs 3-gat ringen en 2pcs 1-gat ringen.
Het lijkt mij dat alleen de 1-gat ring kan, omdat bij een 3-gat ring de 2 boutjes door de ring moeten, maar dat je de montage schroeven dan nooit kunt vastzetten.
Dus ik ga ervan uit dat de 1-gat ring erop moet.
Echter:
a) deze klemt niet geweldig om de extra rand/richel bovenaan bij het spatbord, als de schroef onder vast zit, kan ik hem er boven aftrekken (lijkt niet ingehaakt)
    ik heb de dunne rubber nog niet om de richel van het spatbord (wil eerst even de boel checken), maar lijkt me niet van invloed
b) de ring past ook niet geheel om de ronde metalen richel op/van het spatbord. (moet dat wel of niet)?
    indien wel, wat kan dan het probleem zijn
c) als de ring enigszins vast zit, sluit deze niet mooi aan op de lamp zelf (glas), je kijkt er deels langs op, weet niet of dat een probleem met vocht geeft?
    moet deze wel of niet aansluiten?
d) bij de oude lamp (3-gat ring en 4 klemmen voor lamp op montage plaat, volgens mij een duplo) zat een soort afstandsbus met metrisch draad, die over 
    de montage bout zat (zie foto), is dit nodig of geld dat alleen voor een specifiek type lamp?

Hoop dat jullie me kunnen helpen, zodat ik iets kan proberen (kan zo niet een goede video of stap voor stap uitleg vinden)

[Afbeelding: 20241025-103038-1.jpg]

[Afbeelding: 20241025-114448-2.jpg]

[Afbeelding: 20241025-104852-1.jpg]

[Afbeelding: 20241025-103110-1.jpg]
Antwoord

Berichten in dit topic
koplamp installatie - door Behindcorner - 25-10-2024, 23:36

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)