Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kabelboom - rode Main draden vs doorverbinden
#6
Klopt!  bij een gelijkstroom dynamo heb je een externe spanningsregelaar (onder de achterbank of ooit op een ander plaats gemonteerd zoals op de dynamo) en daar heeft de B+ aansluiting idd die dubbele grote vlakstekker aansluiting.  behalve als je een moderne elektronische spanningsregelaar koop dan kan het zijn dat er alleen alleen draadeindjes met moertjes als aansluiting op zitten en dat er losse smalle vlakstekkeraansluitingen bij geleverd worden.  (kijk maar bij het Projecten topic van Brandje Baja daar heb ik op zo'n elektronische regelaar de grote dubbele aansluiting van een originele daarop gemonteerd.

Als ik de foto's bekijk kom ik tot de volgende aansluiting/doorverbindingen die nodig zijn. (maar even slag op de arm dit is naar aanleiding van de foto's wel even controleren)
Het "probleem" is dat je dus een wisselstroom dynamo hebt en een kabelboom voor een gelijkstroom dynamo met externe spanningsregelaar onder de achterbank hebt.

Draad  A, F en G mogen aan elkaar gemonteerd worden (andere kant van de G zal nu al op de B+ op de dynamo zitten)

Draad  B (komt van contactslot/Start contact) met E (naar startmotor) doorverbinden.

Draad C  (komt van contact slot) naar aansluiting 15 op de bobine 

Draad D naar D+ op dynamo (kan eventueel via de groene draad H)

blijft draad J (bruin/wit) over.  kleur Bruin/wit wordt alleen voor de binnenverlichting gebruikt volgens mijn schema's. snap daar dan alleen het oogstekkertje niet van. 
Maar nogmaals kan dus ook zijn dat die draad ergens anders naar toe gaat. 

Zou ze zelf nog wel even doormeten of de draden ook idd daarvandaan komen zoals ik verwacht/ geschreven heb.

Succes met aansluiten.
Antwoord


Berichten in dit topic
RE: Kabelboom - rode Main draden vs doorverbinden - door scrapheap - 29-09-2024, 11:09

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)