Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kabelboom - rode Main draden vs doorverbinden
#3
Hoi
Even een toelichting met foto's. Geeft hopelijk een beter beeld.
Ik ben niet overgestapt naar een alternator (dynamo met interne regulator), maar heb een geheel nieuwe kabelboom.
In deze kabelboom gaan ze er van uit dat je een externe regulator onder de achterbank hebt zitten.
Omdat dit niet zo is, moet ik een aantal doorverbindingen maken.
Van de Main kabelboom, komend vanaf de voor/stuurzijde, heb ik draad A (
Verder zijn niet alle draden hetzelfde, bv qua dikte, maar volgens mij ook niet qua draad codering, want volgens mij heb ik geen rood/witte draad, maar enkel rood.
En ook de vlakstekkers of ring aansluitingen zijn iets anders (lijkt), daarom ook mijn verwarring.

Hoi (vorige post ging te snel)

Even een toelichting met foto's. Geeft hopelijk een beter beeld.
Ik ben niet overgestapt naar een alternator (dynamo met interne regulator), maar heb een geheel nieuwe kabelboom.
In deze kabelboom gaan ze er van uit dat je een externe regulator onder de achterbank hebt zitten.
Omdat dit niet zo is, moet ik een aantal doorverbindingen maken.
Van de Main kabelboom, komend vanaf de voor/stuurzijde, heb ik draad A (rood, diameter 5,5mm en grote vlakstekker), draad B (rood,diameter 4mm en vlakstekker 4mm) en draad C (zwart = reserve) en draad D (blauw)
Van de startmotor #50 komt draad E (rood in zwarte sleeve 920mm diameter 5,5mm, vlakstekker 6,3 beide zijden) en draad F (oude bestaande draad diameter 4mm vlakstekker 6,3mm aan beide zijden, grijze sleeve)
Van de kabelboom vanuit de motorruimte (door gat naar achteren) draad G (rood diameter 5,5mm met ringtong en draad H (groen met vlakstekker 6,3mm) en draad J (bruin met ringtong)
Tevens een foto van de alternator met aansluitingen D+ (vlakstekker) en B+ (bout) en geen massa aansluiting
In de kabelboom van de Main zie ik geen rood/wit, volgens mij gaat het verloop van rood naar rood/wit pas bij het stuur, maar moet dan wel weten welke diameter ik van de 2 ik hiervoor moet gebruiken.
Zoals te zien komen niet alle connectoren (vlakstekker 6,3 en groter en ringtongen) overeen om door te verbinden.
Hopelijk kunnen jullie goed aangeven welke draden waarmee verbonden moet worden en eventueel op welke aansluiting (markering alternator/startmotor)?
[Afbeelding: Kabelboom-Main.png]

[Afbeelding: Dynamo-1-jpg.png]

[Afbeelding: Dynamo-2-jpg.png]

[Afbeelding: Kabelboom-Motorruimte.png]

[Afbeelding: Kabels-Accu-Startmotor.png]
Antwoord


Berichten in dit topic
RE: Kabelboom - rode Main draden vs doorverbinden - door Behindcorner - 27-09-2024, 10:15

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 10 gast(en)