Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kabelboom - rode Main draden vs doorverbinden
#1
Video 
Hoi,

Ik ben bezig met een nieuwe kabelboom installatie in een 1200 1975 Spaarkever.
Ik heb een alternator (dynamo met interne regulator), dus onder de achterbank moet ik de blauwe draad doorverbinden met de groene draad en deze gaat naar de D+ van de alternator.
Verder moet ik de rode draad, komend van de voorzijde van de kever (main), met een T-splitter doorverbinden naar de rode die naar de alternator B+ gaat EN een rode die naar de accu gaat (laden).
Maar er komt nog een rode draad van de voorzijde (main), vanaf de ignition switch, die via verbinder T14 naar de startmotor #50 gaat, dit is een vlakstekker aansluiting (#30 is een bout aansluiting, die gaat direkt naar de accu)

Mijn probleem is: omdat ik geen externe regulator heb, moet ik enkele draden doorverbinden, en nu gaat het me om de rode draden.
De 1e rode (main) is namelijk dikker dan bv de blauwe en zwarte (reserve) en bruine draden en heeft een 6,3mm vlakstekker (als ik het goed heb of een ring).
En de 2e rode (main) is nog dikker en heeft een hele grote vlakstekker (denk 9,6mm), maar ik zou niet weten waar deze op moet, zie nergens een tegen-connector hiervoor.

Op de + accuklem zit ook een 6,3mm vlakstekker aansluiting
Zoals aangegeven in de handleiding is de rode draad (in sleeve) komend vanaf de startmotor 920mm lang en heeft aan beide zijden een 6,3mm vlakstekker (1 op #50).

Welke rode draden vanuit de main moet nu doorverbonden worden naar de startmotor #50 en welke naar de accu/alternator?
Want qua dikte en aansluiting lijkt dit niet te kloppen.

Hoop dat het enigszins duidelijk is Smile 

Vriendelijke groet
Antwoord


Berichten in dit topic
Kabelboom - rode Main draden vs doorverbinden - door Behindcorner - 23-09-2024, 21:38

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 8 gast(en)