Waar je op moet letten?
Dat zijn zoveel dingen dat ik ze hier niet allemaal kan opschrijven.
Belangrijk is idd dat je een motorcode met dubbele letters hebt ivm die oliekanalen
Dan heb je carters van AS 21 en AS41 aluminium legering. en dan schijnen de AS41 beter te zijn.
Die AS21/41 code staat op de carters onder de stoterstangpijpjes.
Dan welk soort nok-as zit er in de motor? hier zal je de verkoper op zijn word moeten geloven omdat dit van buiten niet te zien is zonder de oliepomp te demonteren.
Welk type en soort/merk Carburateurs staan er op? De enen soort is makkelijker af te stellen dan de andere en er zit veel kwaliteits verschil tussen ook tussen soorten van het zelfde merk.
oudere webers zijn bv beter (indien niet versleten) dan de nieuwere chineese Webers die op de markt zijn.
Zit er een externe olie koeler bij? en zo ja zit hier een thermosstaat tussen?
Originele oliepomp of er een met een hoger vermogen? oOf een met een oliefilteraansluiting of een externe oliefilter houder?
zit er een sport/spagettie uitlaat bij?
Dubbele carburateurs kunnen net teveel brandstof vragen voor de standaard brandstofpomp dus moet er dan een elektrische pomp gemonteerd worden.
Dubbele carbs werken niet met een vacuum vervroegde verdeler. Dus een andere verdeler en dan een met contactpuntjes of een elektronische ontsteking. of een 123 verdeler..
en die 123 heb je dan ook weer in diverse uitvoeringen..
en zo zijn er nog wel een paar puntjes die uit kunnen maken.
Verder voor het chassis of versnellingsbak maakt het allemaal niets uit kan het makkelijk hebben. 125pk is geen probleem voor het spul. zolang je er "normaal" mee om ga.
Zou alleen wel zeker voor ombouw naar schijfremmen voor gaan als je daar nu nog trommels mocht hebben.
Dat zijn zoveel dingen dat ik ze hier niet allemaal kan opschrijven.
Belangrijk is idd dat je een motorcode met dubbele letters hebt ivm die oliekanalen
Dan heb je carters van AS 21 en AS41 aluminium legering. en dan schijnen de AS41 beter te zijn.
Die AS21/41 code staat op de carters onder de stoterstangpijpjes.
Dan welk soort nok-as zit er in de motor? hier zal je de verkoper op zijn word moeten geloven omdat dit van buiten niet te zien is zonder de oliepomp te demonteren.
Welk type en soort/merk Carburateurs staan er op? De enen soort is makkelijker af te stellen dan de andere en er zit veel kwaliteits verschil tussen ook tussen soorten van het zelfde merk.
oudere webers zijn bv beter (indien niet versleten) dan de nieuwere chineese Webers die op de markt zijn.
Zit er een externe olie koeler bij? en zo ja zit hier een thermosstaat tussen?
Originele oliepomp of er een met een hoger vermogen? oOf een met een oliefilteraansluiting of een externe oliefilter houder?
zit er een sport/spagettie uitlaat bij?
Dubbele carburateurs kunnen net teveel brandstof vragen voor de standaard brandstofpomp dus moet er dan een elektrische pomp gemonteerd worden.
Dubbele carbs werken niet met een vacuum vervroegde verdeler. Dus een andere verdeler en dan een met contactpuntjes of een elektronische ontsteking. of een 123 verdeler..
en die 123 heb je dan ook weer in diverse uitvoeringen..
en zo zijn er nog wel een paar puntjes die uit kunnen maken.
Verder voor het chassis of versnellingsbak maakt het allemaal niets uit kan het makkelijk hebben. 125pk is geen probleem voor het spul. zolang je er "normaal" mee om ga.
Zou alleen wel zeker voor ombouw naar schijfremmen voor gaan als je daar nu nog trommels mocht hebben.