Vandaag de spanningsregelaar "uit Yerseke" in Someren bij een Kever specialist opgehaald. hij schrok zich ook rot van de prijzen die ze er bij de automateriaalzaken vroegen.
Dus vanavond weer de garage in gedoken om hem te vervangen.
zit alleen 1 verschil met de oude en de nieuwe.. de oude heeft vaste lipjes waar de AMP stekkers op geschoven kunnen worden en de nieuwe heeft draadeindjes en losse lipjes welke je er op moet zetten als je geen oogjes gebruikt.
Omdat ik het gewoon met de AMP stekkers wilde gebruiken dus deze lipjes gemonteerd.
Alleen is er 1 aansluiting waar dus 2 grote AMP stekkers op zitten en alle lipjes zijn van de standaard maat.
Die twee koperkleurige lipjes zijn dus de maat die er bij geleverd zijn.
Zichtbaar smaller.
Dus dacht bij me zelf ik breek die brede van de defecte regelaar en zet deze op de nieuwe.
En wat bleek .
Op de oude zitten de lippen dus mbv een stuk draadeind vast geschroefd.
Dat maakte het los halen wel makkelijker
Daarna dat stuk draad er afgeslepen en een gatje er in geboord.
En toen kon ik deze dus op de aansluiting op de nieuwe regelaar monteren.
En kon ik de originele stekkers ook hier weer gebruiken.
En daarna de grote test..
Baja gestart
En ook met veel toeren (goede 5000) komt de laadspanning niet meer boven de 14,2 volt uit.
Mocht ik morgen ook weer op tijd thuis zijn dan ga ik opnieuw een grotere proefrit maken. Onder het genot van de voltmeter om het even goed in de gaten te houden.
Wordt dus nog een keer vervolgd.
Dus vanavond weer de garage in gedoken om hem te vervangen.
zit alleen 1 verschil met de oude en de nieuwe.. de oude heeft vaste lipjes waar de AMP stekkers op geschoven kunnen worden en de nieuwe heeft draadeindjes en losse lipjes welke je er op moet zetten als je geen oogjes gebruikt.
Omdat ik het gewoon met de AMP stekkers wilde gebruiken dus deze lipjes gemonteerd.
Alleen is er 1 aansluiting waar dus 2 grote AMP stekkers op zitten en alle lipjes zijn van de standaard maat.
Die twee koperkleurige lipjes zijn dus de maat die er bij geleverd zijn.
Zichtbaar smaller.
Dus dacht bij me zelf ik breek die brede van de defecte regelaar en zet deze op de nieuwe.
En wat bleek .
Op de oude zitten de lippen dus mbv een stuk draadeind vast geschroefd.
Dat maakte het los halen wel makkelijker
Daarna dat stuk draad er afgeslepen en een gatje er in geboord.
En toen kon ik deze dus op de aansluiting op de nieuwe regelaar monteren.
En kon ik de originele stekkers ook hier weer gebruiken.
En daarna de grote test..
Baja gestart
En ook met veel toeren (goede 5000) komt de laadspanning niet meer boven de 14,2 volt uit.
Mocht ik morgen ook weer op tijd thuis zijn dan ga ik opnieuw een grotere proefrit maken. Onder het genot van de voltmeter om het even goed in de gaten te houden.
Wordt dus nog een keer vervolgd.