goed bezig Frans.
Leuk dat je een topic over deze resto begonnen bent.
(wordt tijd dat ik ook weer eens aan mijn B1 verder kan gaan gaan )
Gaat hier dus om een 1302 kever.
Heb ik zelf geen ervaring mee alle wat ik daar van weet is dat de stuurinrichting heel gevoelig voor slijtage aan vooral het hulp stuurhuis is.
Ander verschil met een 1200/1300 kever is dat de vooras dus geen torsie-as is maar dat er veerpoten aan de carrosserie vast zitten.
Hierdoor is de carrosserie een onderdeel van het dragend deel van de kever. dit tov de 1200/1300 kever die een zelfdragende bodem heeft en de carrosserie dus "geen" dragende functie heeft.
Let er wel op dat de kop van de bodem in een goede roest vrije staat is, daar wilt de roest duivel nog al eens goed en vervelend toeslaan.
Zo te zien heb je een mooie klus ruimte dus wens je veel succes en ik blijf zeker volgen
Leuk dat je een topic over deze resto begonnen bent.
(wordt tijd dat ik ook weer eens aan mijn B1 verder kan gaan gaan )
Gaat hier dus om een 1302 kever.
Heb ik zelf geen ervaring mee alle wat ik daar van weet is dat de stuurinrichting heel gevoelig voor slijtage aan vooral het hulp stuurhuis is.
Ander verschil met een 1200/1300 kever is dat de vooras dus geen torsie-as is maar dat er veerpoten aan de carrosserie vast zitten.
Hierdoor is de carrosserie een onderdeel van het dragend deel van de kever. dit tov de 1200/1300 kever die een zelfdragende bodem heeft en de carrosserie dus "geen" dragende functie heeft.
Let er wel op dat de kop van de bodem in een goede roest vrije staat is, daar wilt de roest duivel nog al eens goed en vervelend toeslaan.
Zo te zien heb je een mooie klus ruimte dus wens je veel succes en ik blijf zeker volgen