15-02-2023, 00:13
Hoi Jeroen.
Dat van die achteruitrij lampen is een vreemde storing. Zeker als je de schakelaar al hebt vervangen.
Enigste dat ik me kan bedenken is dat de bak te heet zou worden zodat er eist in de schakelaar uitzet en zich zelf zo vast zet. Na afkoelen springs hij dan weer los.
Is de versnellingsbak toevallig gelakt? Dan kan hij zijn warmte niet goed kwijt.
Welke versnellingsbak je hebt.. Aan de lettercode heb je genoeg. De rest de cijvers is niet van belang voor herkenning.
Onderstaand een lijst met bak codes
https://www.paruzzi.com/nl/tech/bakken.php
En dan heb je dus een bak voor 1500/1600 motoren
Overigens kan je ook bakken van 1200 en 1300 motoren gebruiken. Die zijn net zo sterk alleen de eindoverbrenging is kleiner waardoor de motor meer toeren draait als je bv snelweg rij
Het niet inschakelen van de tweede versnelling kan (behalve aan de bak) ook aan het koppelblokje in de tunnel (onder de achterbank) liggen. Als daar teveel speling in zit dan kan dit gebeuren. maar het kan ook aan de afstelling van de pook zelf liggen.
Of aan de kunststof geleidebusje van de schakelstang in de tunnel.
En als laatste enkel of dubbel poort koppen..
dan zie je aan de lucht inlaat op de koppen.
Gaat de horizontale buis die van onder de carburateur naar de cilinderkoppen gaat over in aluminium inlaatstukken op de kop? dubbel poort
Of gaat die metalenbuis direct met een bochtje de kop in. enkel poort
motor inhoud.. zeker weten doe je alleen als je de cilinder diameter weet.
Dat van die achteruitrij lampen is een vreemde storing. Zeker als je de schakelaar al hebt vervangen.
Enigste dat ik me kan bedenken is dat de bak te heet zou worden zodat er eist in de schakelaar uitzet en zich zelf zo vast zet. Na afkoelen springs hij dan weer los.
Is de versnellingsbak toevallig gelakt? Dan kan hij zijn warmte niet goed kwijt.
Welke versnellingsbak je hebt.. Aan de lettercode heb je genoeg. De rest de cijvers is niet van belang voor herkenning.
Onderstaand een lijst met bak codes
https://www.paruzzi.com/nl/tech/bakken.php
En dan heb je dus een bak voor 1500/1600 motoren
Overigens kan je ook bakken van 1200 en 1300 motoren gebruiken. Die zijn net zo sterk alleen de eindoverbrenging is kleiner waardoor de motor meer toeren draait als je bv snelweg rij
Het niet inschakelen van de tweede versnelling kan (behalve aan de bak) ook aan het koppelblokje in de tunnel (onder de achterbank) liggen. Als daar teveel speling in zit dan kan dit gebeuren. maar het kan ook aan de afstelling van de pook zelf liggen.
Of aan de kunststof geleidebusje van de schakelstang in de tunnel.
En als laatste enkel of dubbel poort koppen..
dan zie je aan de lucht inlaat op de koppen.
Gaat de horizontale buis die van onder de carburateur naar de cilinderkoppen gaat over in aluminium inlaatstukken op de kop? dubbel poort
Of gaat die metalenbuis direct met een bochtje de kop in. enkel poort
motor inhoud.. zeker weten doe je alleen als je de cilinder diameter weet.