Daarna verder gegaan met het verder afmonteren van de achteras.
Eerst de Opnieuw gemonteerd Draagarmen weer uitgelijnd.
Daarvoor op de eerder beschreven manier de sporing iets naar buiten gezet.
En de drie bouten waar hij mee op de veerplaat zit net niet vast gezet.
Daarna mbv een spanbandje met ratel de draagarm naar voren getrokken tot hij op de juiste stand stond en de brie bouten vast gezet.
Het zelfde natuurlijk bij de andere kant gedaan.
Toen kwam ik een onverwacht "probleem" tegen
De beugel waar die koppelingsslang in geplaatst zit bleek op de oude bak een aangegoten deel te zijn en kon ik dus niet overzetten op de nieuwe IRS-bak.
Had nog wel een ander beugel op een ander bak zitten dus die maar gemonteerd.
Maar nu is die slang waar de koppelingskabel doorloopt te kort!
En kon zo snel geen ander vinden tussen mijn voorraad. dus morgen verder zoeken of een nieuwe bestellen of op Winterfestijn kijken
Heb er nu even snel een paar ringen tussen gelegd maar dat is geen echte oplossing.
Die slang mag overigens niet strak tussen het chassis en die steun zitten. Maar moet een cm of 2 doorbuigen. doet hij dit niet dan kan je de koppeling niet soepel bedienen.
Daarna de nieuwe remleidingen gemonteerd en de trommels weer van de remcilinders en remvoeringen voorzien.
En als laatste de vooras van de remmen voorzien.
De nieuwe remklauwen en remslangen/leidingen gemonteerd.
Voor de oplettende kijkers . ja de remklauwen zitten nog niet met de juiste krachtbouten vast. was ik vergeten aan te schaffen
Dus tot zover.
wordt vervolgd
Eerst de Opnieuw gemonteerd Draagarmen weer uitgelijnd.
Daarvoor op de eerder beschreven manier de sporing iets naar buiten gezet.
En de drie bouten waar hij mee op de veerplaat zit net niet vast gezet.
Daarna mbv een spanbandje met ratel de draagarm naar voren getrokken tot hij op de juiste stand stond en de brie bouten vast gezet.
Het zelfde natuurlijk bij de andere kant gedaan.
Toen kwam ik een onverwacht "probleem" tegen
De beugel waar die koppelingsslang in geplaatst zit bleek op de oude bak een aangegoten deel te zijn en kon ik dus niet overzetten op de nieuwe IRS-bak.
Had nog wel een ander beugel op een ander bak zitten dus die maar gemonteerd.
Maar nu is die slang waar de koppelingskabel doorloopt te kort!
En kon zo snel geen ander vinden tussen mijn voorraad. dus morgen verder zoeken of een nieuwe bestellen of op Winterfestijn kijken
Heb er nu even snel een paar ringen tussen gelegd maar dat is geen echte oplossing.
Die slang mag overigens niet strak tussen het chassis en die steun zitten. Maar moet een cm of 2 doorbuigen. doet hij dit niet dan kan je de koppeling niet soepel bedienen.
Daarna de nieuwe remleidingen gemonteerd en de trommels weer van de remcilinders en remvoeringen voorzien.
En als laatste de vooras van de remmen voorzien.
De nieuwe remklauwen en remslangen/leidingen gemonteerd.
Voor de oplettende kijkers . ja de remklauwen zitten nog niet met de juiste krachtbouten vast. was ik vergeten aan te schaffen
Dus tot zover.
wordt vervolgd