30-12-2022, 23:25
Haha wat een ongeduld
En we zijn de enigste twee die hier schrijven...
Maar ik heb nieuws voor je heb nog wat kunnen klussen vanavond.
Helaas heeft het straalpistool het geheel begeven en was het geen verstopping maar de luchtschakelaar die het niet meer doet.
dus dan maar niet stalen maar goed schoon schuren en roestomvormer er overheen voor de laatste beetjes. Helaas.
Daarna eerst de gaten in de versnellingsbaksteunen wat groter gemaakt (bijna te groot maar dat las ik wel weer dicht)
let er bij het uitslijpen wel op dat er diverse leidingen lopen! voor de handremkabel en voor de kachelpot bediening en links ook de benzine leiding. dus wees voorzichtig als je hier gaat slijpen.`
En na het mbv een paar hechtlassen vast zetten van die draaipunten de veerplaten en draagarmen gemonteerd. om te kijken of alles goed zat.
MBV twee lange rechte metalen profielen op de trommels geklemd en de draagarmen recht tov het chassis proberen uit te lijnen. en dit was dus perfect mogelijk
meet op een bepaalde lengte achter de trommel de afstand tussen de profielen en daarna het zelfde een stuk voor de trommels. zijn deze maten gelijk dan staan de trommels/wielen recht tov elkaar. als dan de maat tussen het linker profiel en het midden van het chassis gelijk is aan die maat rechts dan staan de wielen beiden mooi recht onder de auto!
Daarna nog even snel een achterwieltje gemonteerd.
En bij die laatste foto is wel duidelijk waarom ik niet de standaard IRS veerplaten kon gebruiken.
Morgen weer de draagarmen verwijderen en de draaipunten af lassen en behandelen tegen roest enz..
Tot zover.. hoop dat deze update het je tevreden stelt en je weer geduld hebt voor de volgende
En we zijn de enigste twee die hier schrijven...
Maar ik heb nieuws voor je heb nog wat kunnen klussen vanavond.
Helaas heeft het straalpistool het geheel begeven en was het geen verstopping maar de luchtschakelaar die het niet meer doet.
dus dan maar niet stalen maar goed schoon schuren en roestomvormer er overheen voor de laatste beetjes. Helaas.
Daarna eerst de gaten in de versnellingsbaksteunen wat groter gemaakt (bijna te groot maar dat las ik wel weer dicht)
let er bij het uitslijpen wel op dat er diverse leidingen lopen! voor de handremkabel en voor de kachelpot bediening en links ook de benzine leiding. dus wees voorzichtig als je hier gaat slijpen.`
En na het mbv een paar hechtlassen vast zetten van die draaipunten de veerplaten en draagarmen gemonteerd. om te kijken of alles goed zat.
MBV twee lange rechte metalen profielen op de trommels geklemd en de draagarmen recht tov het chassis proberen uit te lijnen. en dit was dus perfect mogelijk
meet op een bepaalde lengte achter de trommel de afstand tussen de profielen en daarna het zelfde een stuk voor de trommels. zijn deze maten gelijk dan staan de trommels/wielen recht tov elkaar. als dan de maat tussen het linker profiel en het midden van het chassis gelijk is aan die maat rechts dan staan de wielen beiden mooi recht onder de auto!
Daarna nog even snel een achterwieltje gemonteerd.
En bij die laatste foto is wel duidelijk waarom ik niet de standaard IRS veerplaten kon gebruiken.
Morgen weer de draagarmen verwijderen en de draaipunten af lassen en behandelen tegen roest enz..
Tot zover.. hoop dat deze update het je tevreden stelt en je weer geduld hebt voor de volgende