Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
DB-ZF-46
#1
Een van mijn kevers was een spaarkever 1200 cc uit 1972, marinogelb. kenteken DB-ZF-46. De kever had een zwarte afwerking, zoals de bumpers, spiegel, lijsten en deurklinken. Ik ben er destijds (2000) in getrouwd. Leeft-ie nog en is iemand hier op dit forum de bezitter? Zou het graag weten!


Bijlagen Miniatuurweergaven
   
Antwoord
#2
Op de website van RDW kan je dat o.a. checken. Het kenteken is bij RDW onbekend.

Dat kan betekenen:
- Auto is naar buitenland geexporteerd
- Auto is gesloopt en kenteken ingenomen, bestaat niet meer
- Kenteken zit in slapend RDW kenteken bestand (staat officieel niet meer op naam maar kenteken is nooit officieel ingenomen, staat bijvoorbeeld ergens in een schuur)

Kenteken DB-ZF-46 lijkt niet origineel bij bouwjaar van de kever te horen. DB-ZF-46 is volgens mij afgegeven in Nederland rondom 1991.
Die kever lijkt bouwjaar '73 of '74.
Is de kever destijds ingevoerd of was deze origineel eerste te naamstelling Nederland? Of geen duitse maar mexicaanse kever?
Sinds enige tijd bestaat er de mogelijkheid om het eerste originele nederlandse kenteken weer terug te krijgen.
In het verleden kreeg je een nieuw kenteken als je bijvoorbeeld kentekenbewijs kopie deel 3 of deel 2 kwijt was.
Sommige oldtimer liefhebbers vragen het eerste originele nederlandse kenteken weer terug.

Maar meest voor de hand liggend lijkt dat de auto niet meer bestaat of nu in het buitenland een liefhebber in rondrijd.
Antwoord
#3
Hoi superkever, bedankt voor je reactie.
Ik weet van degene van wie ik hem kocht dat de kever uit Frankrijk geïmporteerd was - inderdaad (ongeveer) in 1991. De kever zelf kwam uit 1972 of 1973, dat weet ik niet zo strak meer Blush . Ik hoop dat ie nog ergens rondrijdt of dat hij als donor in onderdelen verder leeft...
Antwoord
#4
Ik heb een handige app voor het checken van kentekens van Finnik. Daar lees ik dat deze kever in 2006 voor het laatst APK is goedgekeurd maar ook dat hij op 24-9-2011 is gesloopt. Kortom, vervelend om je dit overlijdensbericht te geven, maar hij heeft Nederland nooit levend verlaten...
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)