Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
4 in 1 uitlaat techniek
#1
Question 
Ben sinds vandaag nieuw hier maar al wel jaren bezig met kevers en aanverwanten. 
Heb een vraag over een 4 in 1 uitlaat. Heb nu 2 uitlaten, één voor cil.1-2 en één voor cil.3-4. Dit is ontstaan door ruimte gebrek....
De carrosserie sluit stak aan op de motor. Dus waar bij een kever de uitlaat zit gaat bij mij niet werken.... 
Niet optimaal en al jaren hoor ik dat ik een 4 in 1 moet plaatsen om het maximale rendement uit de motor te halen (?) Nu bezig met een totale rebuild en dus met 4 in 1. 
De uitlaat gaat nu naar voren, over de versnellingsbak, waar de collector komt en dan achter de startmotor langs, langs cil. 1 en 2 naar achter.

Heb jaren geleden iets gelezen over hoe de verschillende uitlaatpijpen van gelijke lengte moeten uitkomen in de collector. Stond een plaatje bij. Eea heeft te maken met het creëren of maximaal gebruik maken van de pulsen in de uitlaat. Nu zit ik niet te wachten op die laatste PK of NM, weet dat er een theorie over is en die zou ik graag tot mij willen nemen.(?!?)
Als ik toch bezig ben is het een kleine moeite om deze theorie toe te passen, gewoon om dat het kan.

Kan iemand mij helpen?


Vr.gr Roland


Bijlagen Miniatuurweergaven
               
Antwoord
#2
Roland,
Hartelijk welkom op het forum. Zoals je wellicht hebt gelezen ben ik deze site gestart om weer veel leden te krijgen en veel informatie mei elkaar te vergaren. Helaas is er veel kostbare informatie verloren gegaan met het offline gaan van keversite.nl. helaas kan ik deze vraag niet beantwoorden maar ik hoop met de andere 200 leden dat iemand je vraag kan beantwoorden. Doordat er geen meetings zijn geweest heb ik ook weinig flyers of promotie kunnen maken. Maar vertel vooral iedereen door hoop dat we met z'n allen weer een mooi forum kunnen krijgen.
Antwoord
#3
Hoi Roland

het 4 in 1 systeem gaat er van uit dat de uitlaat-pulzen met gelijke regelmaat/tussen pozen door het verzamel stuk (collector) gaan. Dan creëren ze ze tov elkaar een zuigende werking waardoor de volgende uitlaatgassen sneller uit de cilinder gaat.
En het voorkomt dat de uitlaatgassen niet tegelijk in de collector komen en elkaar daar tegenwerken.

Let wel op met de uitlaat boven de bak dat de motor niet de warme lucht van de uitlaat gaat gebruiken om de motor te koelen..

succes met je project!
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)