Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Verlaagde spindels
#31
Persoonlijk vind ik die camberregelaars geen goede oplossing! Dan komen je voorwielen scheef onder de kever te staan, en dat vind ik naast dat het er niet uitziet (persoonlijke smaak) ook het contact met de weg een heel stuk kleiner en slijten de banden scheef af.
Als ik me niet vergis rij je nu op bandenmaat 145x65 15 Denk eens aan banden 145x80 15. Of idd velgen met andere et. Laat van je huidige velgen het hart verzetten zodat ze verder naar binnen vallen.

Maar natuurlijk jou kever en aan jou de keus.
Antwoord
#32
Dat is inderdaad ook weer helemaal waar; gaat dat er wel een beetje fatsoenlijk uitzien.
En ik wil er ook weer niet nog meer geld aan uitgeven. Dat zijn me deze looks nou ook weer niet waard. ...al met al denk ik dat ik uiteindelijk erop uitkom dat ik de Kever maar weer terug ombouw naar origineel. Ik heb op de bandjes na alles nog liggen.
Antwoord
#33
Balen zeg! Maar ja, praktische bruikbaarheid gaat wel boven uitstraling natuurlijk!
Het “probleem” zal inderdaad ook voortkomen uit de plattere banden, aangezien ik met dezelfde spindles geen enkel probleem ervaar.
Even gemeten , mijn as ligt ongeveer 2.5 cm hoger boven het wegdek ( met originele banden). Dat maakt dus net het verschil. Of er liggen in jouw omgeving hogere drempels!

Een vriend van me had hetzelfde probleem en kocht enkele paren versleten banden voor twee tientjes.
Zo kon hij voor weinig geld kijken wat de maximale hoogte en dus ideale combinatie was.
Uiteindelijk hoefde hij zijn verlaagde vering (geen Kever) daardoor niet te demonteren.
Antwoord
#34
Hoi Stephan

je hebt een PBtje
Antwoord
#35
Thx! Ik heb het gezien.

Zojuist bij een Kever-specialist een afspraak gemaakt om alles weer terug naar origineel te zetten. ...er komt dus binnenkort een zo goed als nieuw verlagingssetje (verlaagde spindels en smartbandjes) te koop. Big Grin
Antwoord
#36
(12-10-2021, 15:28)Stephan schreef: ...en nu de bekend keerzijde van verlaagde spindels in combinatie met kleinere voorbanden. Big Grin 

[Afbeelding: screenshot-21.png]

Het laagste punt van de vooras hangt nu een kleine 8 cm boven de grond.

De Kever staat inmiddels alweer terug op originele hoogte, door herplaatsing van de originele spindels en de originele maat banden. En het punt waar ik destijds (zie citaat) na de verlaging op 8 cm meette, is nu weer terug op 18 cm. Scheelt dus maar liefst 10 cm. ...en dat rijdt toch een stuk geruststellender over drempeltjes e.d. Wink
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 6 gast(en)