Berichten: 336
Topics: 21
Lid sinds: Mar 2021
Reputatie:
12
Persoonlijk vind ik die camberregelaars geen goede oplossing! Dan komen je voorwielen scheef onder de kever te staan, en dat vind ik naast dat het er niet uitziet (persoonlijke smaak) ook het contact met de weg een heel stuk kleiner en slijten de banden scheef af.
Als ik me niet vergis rij je nu op bandenmaat 145x65 15 Denk eens aan banden 145x80 15. Of idd velgen met andere et. Laat van je huidige velgen het hart verzetten zodat ze verder naar binnen vallen.
Maar natuurlijk jou kever en aan jou de keus.
Berichten: 243
Topics: 33
Lid sinds: Jun 2020
Reputatie:
2
Dat is inderdaad ook weer helemaal waar; gaat dat er wel een beetje fatsoenlijk uitzien.
En ik wil er ook weer niet nog meer geld aan uitgeven. Dat zijn me deze looks nou ook weer niet waard. ...al met al denk ik dat ik uiteindelijk erop uitkom dat ik de Kever maar weer terug ombouw naar origineel. Ik heb op de bandjes na alles nog liggen.
Berichten: 20
Topics: 4
Lid sinds: Jun 2021
Reputatie:
0
18-04-2022, 11:19
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 18-04-2022, 11:22 door Alain.)
Balen zeg! Maar ja, praktische bruikbaarheid gaat wel boven uitstraling natuurlijk!
Het “probleem” zal inderdaad ook voortkomen uit de plattere banden, aangezien ik met dezelfde spindles geen enkel probleem ervaar.
Even gemeten , mijn as ligt ongeveer 2.5 cm hoger boven het wegdek ( met originele banden). Dat maakt dus net het verschil. Of er liggen in jouw omgeving hogere drempels!
Een vriend van me had hetzelfde probleem en kocht enkele paren versleten banden voor twee tientjes.
Zo kon hij voor weinig geld kijken wat de maximale hoogte en dus ideale combinatie was.
Uiteindelijk hoefde hij zijn verlaagde vering (geen Kever) daardoor niet te demonteren.
Berichten: 336
Topics: 21
Lid sinds: Mar 2021
Reputatie:
12
Hoi Stephan
je hebt een PBtje