Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Verlaagde spindels
#21
Leuk om te volgen, succes Stephan!
Antwoord
#22
Thx, Leroy.

Ik vraag me af ...nu er een afwijkende maat van voorbanden onder de Kever zitten, moet ik me dan nog aan de oude bandenspanning houden? De garage waar ik de banden op de velg heb laten monteren had de bandenspanning op 2,5 bar gezet. Maar dit is denk ik enigszins willekeurig gedaan.
Antwoord
#23
Beste Stepan,

Binnenkort gaat bij mijn 71’er ook de neus omlaag. Heb jij de achterkant op de originele hoogte gelaten ? Daar twijfel ik nog over namelijk . Ik wil achter een 195 en voor een 155 serie band ( hoogte van de band nog nader te bepalen ). Heb je wellicht een foto van het resultaat ?
Alvast bedankt!
Antwoord
#24
Hey Alain,

Nee, de achterkant heb ik voorlopig gelaten voor wat het is. Standaard hoogte achter dus. Voor mij prima. Kijk anders even in mijn topic over verlaagde spindels (klikkerdeklik). Daar staan ook foto's op.

Recentelijk nog deze foto gemaakt:

[Afbeelding: screenshot-35.png]
Antwoord
#25
(28-11-2021, 18:39)Alain schreef: Beste Stepan,

Binnenkort gaat bij mijn 71’er ook de neus omlaag. Heb jij de achterkant op de originele hoogte gelaten ? Daar twijfel ik nog over namelijk . Ik wil achter een 195 en voor een 155 serie band ( hoogte van de band nog nader te bepalen ). Heb je wellicht een foto van het resultaat ?
Alvast bedankt!

Hey Alain, is het nog gelukt met het verlagen? Zo ja, dan ben ik zeer benieuwd voor welke banden jij bent gegaan. Heb je foto's?
Antwoord
#26
Ok, dank voor de info!

Mijn ‘mannetje’ had helaas even geen tijd, dus even een paar weken uit moeten stellen!
Antwoord
#27
Oké, hou ons op de hoogte. Ben zeer benieuwd.
Antwoord
#28
[Afbeelding: 68331829-A7-B3-4532-82-FB-9-B82-C9176-B59.jpg]
[Afbeelding: 3-E338-C3-D-F562-429-B-AE2-A-EEBEB158-ED76.jpg]
[Afbeelding: 3-EE4-E585-D754-4-B85-AA6-A-45-DC2-AE9-D134.jpg]

Het heeft even geduurd, maar erg tevreden met het eindresultaat!
Voorzijde dropped spindles en achter 1 tandje omlaag. Meteen de fusees laten vervangen want die waren écht op. Stuurt dus ook meteen een stuk strakker!
Antwoord
#29
(13-10-2021, 11:36)Stephan schreef: Net even een rit van 100km door dorpjes en over provinciale wegen gereden. Best wel wat drempels tegen gekomen. Maar het valt allemaal wel mee met het rijden. Geen spijt dus. ...

Een half jaartje verder en ik merk dat sommige drempels toch wel een behoorlijke hindernis zijn bij het rijden. Ik schamp bij even niet opletten toch wel eens met de vooras/neus de bodem. Geen grote schade, maar dit wil ik toch vermijden. Ik vermoed dat het vooral gebeurt bij het in- en uit veren van de Kever bij het op- en afrijden van de wat hoekigere en hogere drempels.
Wat zou eventueel een oplossing zijn? Terug ombouwen naar origineel kan prima, ik heb alles nog liggen. Toch zoek ik eerder naar een mooie balans in (minder extreem verlaagde) looks én het nog redelijk over de weg kunnen rijden. Waarschijnlijk haal ik dit al door met een centimeter of 2 á 3 hoger te gaan. Zelf zat ik te denken om daarom toch terug te gaan naar andere banden met een hogere wang. Daarmee is de wielkast overigens ook mooier gevuld. Alleen loopt de band met de buitenzijde dan bij het sturen aan tegen de binnenkant van de spatborden. Zou dit op te lossen zijn door het camber te wijzigen?
Iemand ervaring hiermee?
Antwoord
#30
Oké, op Facebook had ik bovenstaande vraag ook gesteld en heb daar best wat respons op gekregen.
Daar zijn diverse voorstellen gedaan:
- Complete vooras vervangen door een versmalde/verstelbare as (...maar mijn vooras is nog zo goed als nieuw, dus ik vind het zonde om die er onder uit te schroeven)
- Skideplates plaatsen ...hmmm
- Instelbare Koni's of gasgevulde schokbrekers plaatsen (...maar mijn Koni's zijn ook nog zo goed als nieuw, dus hetzelfde verhaal als mijn vooras)
- Velgen plaatsen met iets hogere ET-waarde, waardoor er weer originele banden onder kunnen (...de huidige velgen zijn ook nog als nieuw, dus zonde om te vervangen)
- Bumpstops toevoegen (om de veerweg te begrenzen)

Maar ik heb mijn hoop nu gericht op een tip om vergrootte camberregelaars te plaatsen, waardoor het camber negatiever afgesteld kan worden. Hierbij hopende dat ik weer originele banden kan monteren. Dan staat 'ie toch weer 3cm hoger.

Ik zal daarom eens langs een VW-specialist rijden binnenkort.
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 7 gast(en)