12-03-2025, 13:21
Dag allen,
ik ben een aardig poosje niet meer online geweest. maar vind het toch wel leuk om even weer wat van mij te laten horen.
destijds zaten na de stilstand in de winter de remmen achter vast. vorig jaar waren de remmen voor aan de beurt. de tips van jullie hebben me behoorlijk geholpen. met name het stel wieltje is essentieel voor het demonteren van de trommels.
ik ben vorig jaar september getrouwd, en dat wilde ik natuurlijk graag doen met m'n eigen Kever, dus dat was een mooie deadline om een en ander aan te pakken.
naast dat een rem vast zat, was er ook olielekkage bij een achterwiel, een raar geluid (achter) in de bochten. en remde de auto scheef.
dus ik heb de auto maar is op de brug gezet en het een en ander gesleuteld. heerlijk vind ik dat zo lekker een paar dagen knooien. Ik heb alle remschoenen vervangen, ik heb de remcilinders schoongemaakt en in het remvet gezet. ik heb de remslangen vervangen. en de lagers/keringen achter vernieuwd.
na de hele sleutel-actie, ben ik wel tegen één ding aangelopen: de auto remde vrij slecht. de reden is dat de remschoenen een andere ronding hadden dan de (uitgesleten) remtrommels. gelukkig was dit nog niet zo erg dat het echt onoverkomelijk was, na verloop van tijd werd dit steeds minder, en nu remt hij weer zoals het hoort. het is wel iets om echt rekening mee te houden. ik had hier van tevoren nog nooit van gehoord. achteraf had ik eigenlijk beter remschoenen met een andere ronding kunnen kopen, of de remtrommels vernieuwen.
ik hoop nog wel een keer wat foto's te plaatsen
ik ben een aardig poosje niet meer online geweest. maar vind het toch wel leuk om even weer wat van mij te laten horen.
destijds zaten na de stilstand in de winter de remmen achter vast. vorig jaar waren de remmen voor aan de beurt. de tips van jullie hebben me behoorlijk geholpen. met name het stel wieltje is essentieel voor het demonteren van de trommels.
ik ben vorig jaar september getrouwd, en dat wilde ik natuurlijk graag doen met m'n eigen Kever, dus dat was een mooie deadline om een en ander aan te pakken.
naast dat een rem vast zat, was er ook olielekkage bij een achterwiel, een raar geluid (achter) in de bochten. en remde de auto scheef.
dus ik heb de auto maar is op de brug gezet en het een en ander gesleuteld. heerlijk vind ik dat zo lekker een paar dagen knooien. Ik heb alle remschoenen vervangen, ik heb de remcilinders schoongemaakt en in het remvet gezet. ik heb de remslangen vervangen. en de lagers/keringen achter vernieuwd.
na de hele sleutel-actie, ben ik wel tegen één ding aangelopen: de auto remde vrij slecht. de reden is dat de remschoenen een andere ronding hadden dan de (uitgesleten) remtrommels. gelukkig was dit nog niet zo erg dat het echt onoverkomelijk was, na verloop van tijd werd dit steeds minder, en nu remt hij weer zoals het hoort. het is wel iets om echt rekening mee te houden. ik had hier van tevoren nog nooit van gehoord. achteraf had ik eigenlijk beter remschoenen met een andere ronding kunnen kopen, of de remtrommels vernieuwen.
ik hoop nog wel een keer wat foto's te plaatsen