Berichten: 477
Topics: 17
Lid sinds: Apr 2020
Reputatie:
7
Eens, wat zou het mooi zijn als dat zou kunnen gaan gebeuren
Berichten: 244
Topics: 33
Lid sinds: Jun 2020
Reputatie:
2
Wellicht kunnen we ook wat meer bekendheid aan dit forum geven. Te denken valt aan het promoten van dit forum op social media als Facebook, maar ook bijvoorbeeld visitekaartjes/flyers bij meetings uitdelen? Ik noem maar wat.
En wellicht een massamailtje aan alle forumleden sturen om ze te stimuleren meer in te loggen en actiever deel te nemen aan het forum.
Het zou inderdaad fijn zijn als dit meer een community zou worden.
Berichten: 338
Topics: 22
Lid sinds: Mar 2021
Reputatie:
12
Helemaal in het begin heb ik van dit forum een doosje met 500 flyers van Vriezeaj gekregen en deze door heel Nederland uitgedeeld waar ik toevallig kwam en bij luchtgekoelde die ik toevallig tijdens mijn werk door heel Nederland tegen kwam. Onder ruitenwisser op parkeerplaatsen of in de brievenbus als ze op privee terrein stonden.
Kreeg toen al regelmatig te horen dan ze de site wel al kenden/gezien hadden maar dat er weinig leven/info was dus niet aantrekkelijk genoeg was om te blijven volgen.
Het bekende verhaal.
Heel simpel wat ik al schreef. ruim 400 inschrijvingen...
Sommige vragen wat op hen eerste post en daarna niets meer. Ook geen reactie of een antwoord zinnig was laat staan wat uiteindelijk de oplossing was..
Op deze manier gaat het helaas niets worden... er zal echt meer geschreven moeten worden om het forum enige kant van overleven te geven.
Berichten: 244
Topics: 33
Lid sinds: Jun 2020
Reputatie:
2
Ah oké, dat flyeren is dus al eens geprobeerd. Jammer dat dat weinig resultaat heeft opgeleverd.
Begrijp ik het goed dat eigenlijk een gedragsverandering van de bestaande forumleden wenselijk is? Wellicht dat ze meer uitgenodigd en geprikkeld mogen worden om actiever deel te nemen?
Een standaard dingetje om een forum aantrekkelijker en uitnodigender te maken:
1. Gebruiksvriendelijk ontwerp
Zorg ervoor dat het forum een intuïtieve en duidelijke interface heeft. Dit betekent snelle navigatie, duidelijke categorieën, en een responsief ontwerp dat ook op mobiele apparaten goed werkt.
2. Actieve moderators en admins
Betrokken moderators kunnen gesprekken op gang brengen, nieuwe onderwerpen starten en zorgen dat alles netjes verloopt. Actief beheer moedigt gebruikers aan om vaker terug te komen.
3. Regelmatige en relevante content
Creëer interessante en relevante onderwerpen die aansluiten bij de interesses van Kever-iefhebber. Zorg ervoor dat er altijd iets nieuws te bespreken valt.
4. Beloningen en gamification
Introduceer een puntensysteem of beloningen voor gebruikers die actief deelnemen. Dit kan in de vorm van badges, hogere rangen, of zelfs kleine prijzen zoals exclusieve toegang tot content.
5. Community evenementen
Organiseer online evenementen zoals discussies, wedstrijden of Q&A-sessies met experts. Dit zorgt voor interactie tussen leden en verhoogt de betrokkenheid.
6. Stimuleren van interactie tussen leden
Moedig leden aan om op elkaar te reageren en betrokken te zijn bij elkaars gesprekken. Dit kan door discussie-startende vragen te stellen of door leden te taggen in gesprekken waarin ze mogelijk geïnteresseerd zijn.
7. Notificaties en e-mailupdates
Houd leden op de hoogte van activiteit op het forum door middel van meldingen en e-mailupdates wanneer er nieuwe reacties of interessante onderwerpen zijn.
8. Duidelijke regels en respectvolle sfeer
Een forum moet een veilige en respectvolle omgeving zijn waar leden zich vrij voelen om te posten. Zorg voor duidelijke regels en handhaving daarvan om trollen en negatieve discussies te vermijden.
9. Personalisatie opties
Laat leden hun profielen personaliseren, zoals het instellen van avatars, handtekeningen of persoonlijke bio’s. Dit zorgt voor een hechtere community omdat mensen zich beter kunnen identificeren met hun account.
10. Feedback en betrokkenheid van de community
Vraag je forumleden regelmatig om feedback over het forum en welke functies zij graag verbeterd zouden zien. Hierdoor voelen ze zich meer betrokken bij de groei van het forum.
Door deze strategieën (ik heb ze zelf ook niet bedacht) toe te passen, kun je mogelijk een levendiger en actiever forumcommunity creëren. Maar vergeet ook niet dat door de komst van Facebook veel forums in zwaar weer terecht zijn gekomen. Niettemin zie ik persoonlijk nog altijd veel voordelen in een forum, omdat daar bijvoorbeeld de informatie beter gecategoriseerd en geborgd kan worden. Informatie op Facebook vind ik iets te vluchtig.