Berichten: 336
Topics: 21
Lid sinds: Mar 2021
Reputatie:
12
Doet je laadstroomlampje en knipperlichtlampje het nog wel?
Nee? dan krijgen ze geen +12volt spanning via dat centrale contact onder deze drie lampjes.
Deze drie lampjes werken precies andersom tov de andere controle lampjes.
Alle overige krijgen een + spanning op het midden contact en dan massa via de snelheidsmeter behuizing.
de onderste drie lampjes Oliedruk knipperlicht en laadstroom krijgen via de lamphouder permanent +12volt en dan via het midden contact van jet lamphoudertje wordt de massa ingeschakeld.
controle van het olie druk lampje. contact aan!
Staat er +12 volt op de buitenkant van de lamphouder tov een goed massa punt? Ja ? oke dan verder.
Leg een tijdelijke draad van af het midden contact van de lamphouder naar een goed massa punt. dan moet het lampje branden. Zo niet dan is of de lamp of de houder defect
Verwijder die tijdelijk draad van het midden contact en sluit de juiste draad aan op de lamphouder. Hou nu achter bij de motor de draad van de oliedruksensor tegen en goed massapunt.
Gaat het lampje branden? Dan is de draad oke
Hou een controle lampje of spanningsmeter tegen een +12volt punt aan (bv de aansluiting op het relais op jet carburateur) en dan de andere kant van het lampje op de oliedruk schakelaar. Brand het lampje dan niet dan is de schakelaar toch defect!
Op deze manier heb je alle mogelijk oorzaken geprobeerd en uitgesloten!
Succes met zoeken