25-11-2024, 10:34
Ik heb per ongeluk 4x teveel loodvervanger bij de benzine gegooid, weet iemand of dit schadelijk voor de motor is?
loodvervanger
|
25-11-2024, 10:34
Ik heb per ongeluk 4x teveel loodvervanger bij de benzine gegooid, weet iemand of dit schadelijk voor de motor is?
25-11-2024, 16:12
Lang geleden op een forum voor Mini's gelezen dat het waarschijnlijk niet veel kwaad kan: https://www.minisevenclub.nl/forum/class...dvervanger
28-12-2024, 19:55
https://www.hotrod.nl/PDF/lood.doc.pdf
Is lood vervanger wel nodig? rij met mijn Rail al sinds 2003 zonder en geen probleem. En ja ik rij daar niet rustig mee! gebruik het overigens in geen 1 van mijn auto's
28-12-2024, 20:43
(28-12-2024, 19:55)scrapheap schreef: https://www.hotrod.nl/PDF/lood.doc.pdf ik gebruik ook geen loodvervanger hoor nooit geen problemen!
28-12-2024, 21:27
Het schijnt dat VW bijna alle motoren al vanaf 1969 geschikt voor loodvrij maakte!! Behalve de GTI modellen...
Dit ivm de Amerikaanse markt waar al sinds eind jaren 60 geen lood meer in de brandstof zit. pin me hier overigens niet op vast is ook maar wat ik ooit gelezen heb! Maar terug naar de vraag.. nee zoveel toevoeging is niet erg.. maar gebruik van loodvervanger is vermoedelijk totaal overbodig! Ethanol is overigens niet echt goed dus hoe minder hoe beter en dan dus geen E10 tanken maar E5 Waar meestal zelfs helemaal geen ethanol in zit. Niet dat een keer E10 direct heel slecht is... Maar geen hele tank E5 de hele winter in de stalling laten staan.. Verrhalen over V-power... Ik tank dat nooit meer!! mijn luchtgekoeld lopen daar minder mooi op. houden daarmee meer in. En als ik V-power in onze 2005 Touran gooi en de motor wat zwaarder belast (zware aanhanger of zo) dan gaat hij in de noodloop. En mijn broer heeft vroeger een Renault Laguna (leaseauto) gehad en daar stond het in het contract dat hij het niet mocht tanken ivm storingen..
29-12-2024, 20:05
Wat een bijzonder verhaal over jouw ervaring met V-Power, Scrapheap. Ben benieuwd wat daar dan de oorzaak van is. Toch iets met de samenstelling van deze specifieke brandstof?
Wat gebeurt er dan dat de Kever meer in gaat houden bij deze brandstof? En waardoor gaat een moderne auto daardoor in noodloop? Heb je daar enig vermoeden van? Ik tank namelijk tot op heden altijd V-Power voor zowel mijn motor (Moto Guzzi Stelvio) en de Kever, omdat ik als leek altijd in de veronderstelling was dat dat nou juist de beste brandstof was. Dit met het verhaal dat deze premium benzine drie keer actiever in het verminderen van wrijving is, waardoor de motor efficiënter werkt én deze brandstof een betere reinigende en beschermende werking heeft. Maar ook het feit dat er in V-Power helemaal geen ethanol is toegevoegd, waardoor er ook geen vocht wordt aangetrokken. Wellicht een verkooppraatje van Shell? Maar in feite zou ik dus ook gewoon de reguliere 98 kunnen tanken? Overigens heb ik gelukkig nog geen last gehad van inhouden of noodloop. Niettemin ben ik wel nieuwsgierig naar jouw specifieke ervaringen hierin.
in mijn vorige kevers tankte ik altijd normaal (nu is dat E10 denk ik?) en kieperde daar altijd loodvervanger bij. Geen problemen. Zelfs een keer Diesel getankt, maar daar liep ie heel slecht op
Met mijn huidige kever tank ik alleen maar 99/100, dat is gelukkig hier verkrijgbaar aan de pomp! Ik ga met mijn volgende blok -1300 met dubbele carbs, die er dit voorjaar in moet komen- de klepspeling eens goed in de gaten houden om de 500 km..
30-12-2024, 14:33
Mijn eigen ervaring met V-Power is dat mijn Rail met 1300AB motor hier heel slecht op loopt! Heel erg inhoud en knalt uit de uitlaat.
Mijn Baja met 1600AS motor komt er slecht mee op toeren... moet pomp[end gas geven om te versnellen.. onze 2005 Touran 1600 8v tankte ik altijd gewoon bij de witte pomp euro95 mee en nooit een probleem tot we op vakantie gingen met de zwaar geladen vouwwagen naar de Eiffel. beetje berg rijden enz .. Dan tankte we daar plaatselijk V-power omdat die het dichts bij zijnde was en toen ging binnen twee dagen de noodloop branden. Daar laten resetten en binnen de kortste keren branden hij weer. terug thuis opnieuw laten uitlezen maar niets kunnen vinden.. twee maal witte pomp getankt en lampje ging uit en bleef uit tot volgende vakantie naar zelfde Camping!! en bij terug komst paar keer witte pomp tanken en weer uit. Daarna kreeg mijn broer dus die leaseauto waar in het contract stond dat hij GEEN V-power mocht tanken op straffe van reparatie voor eigen kosten! Vanaf dat moment voor mij geen V-power meer |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|