Kever Forum Site
Ff voorstellen: van Eend naar Kever - Afdrukversie

+- Kever Forum Site (https://www.keverforum.nl)
+-- Forum: Luchtgekoelde Chat (https://www.keverforum.nl/forumdisplay.php?fid=46)
+--- Forum: Voorstellen (https://www.keverforum.nl/forumdisplay.php?fid=15)
+--- Topic: Ff voorstellen: van Eend naar Kever (/showthread.php?tid=475)

Ff voorstellen: van Eend naar Kever - RemkoO - 03-08-2026

Hallo allemaal,

Nou, het is zo ver. Ik ga vreemd… of… heb ik heb de liefde van mijn leven gevonden?

Dat zit zo. Ik kom uit een ‘Eendenfamilie’ en heb nu enkele Citroën A-types (Eend, Ami e.d.) gehad en opgeknapt. Mijn laatste Eend staat te koop op Marktplaats, en ik ben dus toe aan een nieuw ‘project’.

En omdat ik nu eens weg wilde van de A-types en me wilde verdiepen in niet-al-te-complexe-maar-wel-interessante luchtgekoelde motoren, kwam ik bij deze Kever terecht. (Maar mogelijk speelt ook mee dat ik als kleine vent urenlang speelde met een speelgoedauto-Kever met een stuurtje op het dak waarmee je de voorwielen echt kon sturen*.)

De ‘Eendenwereld’ zit vol met hele gezellige, vriendelijke en deskundige clubleden. Volgens mij is dat hier ook zo, en ik kijk erg uit naar de ontmoetingen, hier online of op clubdagen. Tot dan!

Ik woon net over de grens in Poppel, onder Tilburg.

Groet, Remko.

* Als iemand dat speelgoedautootje nog heeft, houd ik me aanbevolen!

[Afbeelding: 20260729-150537.jpg]

[Afbeelding: IMG-0657.jpg]

RE: Ff voorstellen: van Eend naar Kever - scrapheap - 03-08-2026

Welkom Remko

Leuk dat je je hier hebt aangemeld en we zullen je zoveel mogelijk proberen te helpen als je vragen hebt. 
En zeker als je hier een topic opent met de voorgang van het opknappen. 
Gewoon alles wat je doe posten.. Ook de dingen die minder goed/fout gaan.. Daar kunnen we allemaal van leren. En hoeven andere die fouten niet ook opnieuw te maken.
wel een klein opmerking puntje.. Je woont in Poppel (Belgie) maar een 2cv met Nederland kenteken
Komt die Kever op Bels of Nederlands kenteken? 
Dit is wel van belang voor bepaalde regels.

overigens zo'n model kever met stuurtje op het dak staat momenteel op MP te koop  Smile

Vintage Corgi Toys Volkswagen 1300 Saloon Kever (m2415681751) — Antiek | Speelgoed — Marktplaats

grt Robert

RE: Ff voorstellen: van Eend naar Kever - RemkoO - 04-08-2026

Bedankt voor het welkom Robert!

De 2cv is van mij maar staat om importtechnische redenen nog op naam van mijn ouders (die in Nederland wonen). Maar de Eend gaat er dus binnenkort uit. De Kever wordt gewoon netjes geïmporteerd naar België en komt dus ook op Belgisch kenteken te staan, maar dat is pas over een tijdje als ik eerst een aantal aanpassingen heb gedaan t.b.v. de keuring.

En wat geweldig dat je de blauwe hebt gevonden op Marktplaats!! Ik ga gelijk even contacten, dank je wel :-)

Groet Remko.

RE: Ff voorstellen: van Eend naar Kever - scrapheap - 04-08-2026

Graag gedaan die Kever met dat stuurtje staat al langere tijd op MP en ik heb ooit overwogen om hem te kopen voor mijn verzameling.
Maar omdat ik gestopt ben met alle kevers enz te verzamen had ik dit dus nog niet gedaan.
Zoek nu alleen nog Buggy/Sandrail en Baja Kever modellen. Heel soms als ik een heel aparte kever of andere luchtgekoeld tegenkom die betaalbaar is dan wil ik hier dan nog wel eens over nadenken..  En ze mogen geen kapitaal kosten. Sommige modellen gaan echt voor extreme prijzen weg..   En daar doe ik niet aan mee.
Verder spaar ik alle H0 modellen (schaal 1/87)  van luchtgekoelde vw's  behalve Busjes en Duitse politie uitvoeringen.
wellicht ook wel leuk om eens een topic over te starten welke modellen er allemaal zijn.

RE: Ff voorstellen: van Eend naar Kever - RemkoO - 04-08-2026

Ja heel tof. Daar stap je zo ineens weer een hele andere wereld in. Volgens mij ook heel interessant om te verkennen en idd leuk een keer een topic over te openen. Ik ben n.a.v. jouw tip over MP ook eens op eBay aan het rondkijken en wow - dit is echt een hele nieuwe wereld. Mooi hoor.

Maar ik wil zelf eerst met mijn echte Kever aan de gang! Ik denk er nu over om m opnieuw te spuiten, dus ga me daar eens op inlezen. (Inderdaad: waarschijnljik in de mintgroene kleur van de Eend.  Big Grin)

RE: Ff voorstellen: van Eend naar Kever - scrapheap - 04-08-2026

Haha Ja die model wereld is soms echt heel extreem..
Heb voor me zelf de grens op een paar euro voor een model gegeven
maar soms kom je wat aparts tegen en dan kan het ook rustig een paar tientjes worden.
Maar dan moet het wel iets heel aparts zijn..
Heef mijn geld liever aan de echt luchtgekoelde uit maar bepaalde modellen kan ik dan ook weer niet late staan.

En luchtgekoelde pins (speldjes) kan ik ook nog wel eens kopen. 
Buggy/rail modellen eigenlijk altijd wel (paar euro prijs) maar laatst ook een hele serie kever pins gekocht bij een kringloop winkel.
Zag daar een Sandrail pin bij zitten, dus ik vroeg wat die  moest kosten. 
zegt die verkoper 1 euro  dat staat er op. 
Oke dan neem ik die mee.. 
Geeft die verkoper het hele velletje met ook alle andere Kever pins.. ik betaal 1 euro en hij wenste me er veel plezier mee Big Grin

[Afbeelding: Kever-pins.jpg]

RE: Ff voorstellen: van Eend naar Kever - RemkoO - 07-08-2026

Hahaha geweldig hoe dat gaat soms  Big Grin