![]() |
|
rit met mindervalide personen - Afdrukversie +- Kever Forum Site (https://www.keverforum.nl) +-- Forum: Luchtgekoelde Chat (https://www.keverforum.nl/forumdisplay.php?fid=46) +--- Forum: Kletshoek (https://www.keverforum.nl/forumdisplay.php?fid=14) +--- Topic: rit met mindervalide personen (/showthread.php?tid=462) |
rit met mindervalide personen - scrapheap - 17-04-2026 Zo eindelijk weer even tijd om dat foto's te te plaatsen en een verhaaltje te schrijven. Vorige week zondat heb ik weer voor de zoveelste keer mee gereden met een rit op het Eckartdal in Eindhoven. Dit is een woon/zorg groep voor mensen met een beperking in de breedste zin van het woord. ook veel meervoudig beperkte. De oorsprong van deze rit is een motor tocht (alleen op eigen terrein van het Eckartdal) maar omdat er ook diverse personen zijn die niet op een motor kunnen of durven vragen ze al jaren of er ook een paar Buggy's mee kunnen rijden. Dit is een rit waarbij er een person achter op een motor of in de buggy komt zitten en dan rijden we een bepaald rondje op dat terrein. En dan wisselt die persoon na 1 of 2 rondjes voor de volgende. En dat zo'n twee uur lang. De bewoners die mee rijden kijken hier echt naar uit.En ze weet altijd nog verhalen van de vorige jaren te vertellen. Hier ene paar foto's alleen ivm wetgeving vragen ze ons om geen foto's te plaatsen met zichtbaar herkenbare bewoners. ![]() De Buggy's die dit jaar mee reden ![]() En een paar van de motoren. ![]() Met een bewoner in totaal rijden we dan zo'n 40 tot 50 km met de diverse bewoners. Helaas moest ik dit jaar een minuut of 20 voor het eind opgeven/stoppen omdat mijn motor in eens echt volgas bleef draaien!! Best wel even schrikken als je wilt remmen en hij gaat dan echt volgas! Bleek dat de veer die de gashendel terug trekt verdwenen te zijn... Gelukkig kwam er een andere buggy langs met een bewoner die diverse rubber bandjes om zijn pols had zitten. En 1 van zijn bandjes mogen hebben om als tijdelijke veer te functioneren zodat ik terug naar het opstap punt kon rijden. ![]() ![]() Had later nog geprobeerd om met een andere veer dit rubberbandje weer te vervangen Veertje kwam uit een pen Maar bleek helaas niet lang genoeg sterk genoeg te zijn.Dus met dat rubber bandje later rustig naar huis gereden en daar gelijk weer een originele veer gemonteerd. ![]() wel makkelijk als je wat spul thuis heb liggen ![]() Al met al weer een geslaagde dag en op naar volgend jaar. RE: rit met mindervalide personen - bord4kop - 17-04-2026 Leuk datje dat doet ?? RE: rit met mindervalide personen - scrapheap - 17-04-2026 Ja waarom niet? Of ik nu 25+ euro brandstof in mijn eentje oprij omdat ik dat leuk vind Of dat ik daar een hoop andere ook van laat mee genieten ![]() Rij ook elk jaar nog een ander rit voor een andere organisatie en dat kost me zelfs een halve snipperdag op mijn werk! Maar het genot dat die personen aan zo'n rit hebben maakt zo veel goed. Ik heb het niet slecht en gun hun ook een keer een leuke dag. Heb er altijd een goed gevoel bij en als ik voor nog meer van dit soort ritjes/dagen gevraagd zou worden dan plan ik ze gelijk in. Voor mij mag dit elke maand wel een keer gedaan worden! |