Kever Forum Site
Geen stroom op kever - Afdrukversie

+- Kever Forum Site (https://www.keverforum.nl)
+-- Forum: Luchtgekoelde Chat (https://www.keverforum.nl/forumdisplay.php?fid=46)
+--- Forum: Type1 (Kevers) (https://www.keverforum.nl/forumdisplay.php?fid=6)
+---- Forum: Elektrisch (https://www.keverforum.nl/forumdisplay.php?fid=35)
+---- Topic: Geen stroom op kever (/showthread.php?tid=270)

Pagina's: 1 2


Geen stroom op kever - Dreetje1963 - 23-10-2022

Hallo allemaal, ik heb een 1302 van 1971.
Geen enkel onderdeel doet het, geen lampen, richtingaanwijzer, lampje kilometerteller of wat dan ook. Alleen het start gedeelte doet het ik kan hem dus wel gewoon starten. Volgens mij ontbreken er ook relais op het zekeringen kastje, er zit alleen eentje links, verder niet. Waar begin ik met zoeken waar het probleem ligt???
Heb de kever zo gekocht inclusief het probleem.
Groet André


RE: Geen stroom op kever - scrapheap - 23-10-2022

Zo dat is een duidelijke storing Smile

Maar er is zo geen directe oplossing voor aan te wijzen.
Dit kan echt heel veel zijn maar moet wel in een centraal punt van de bekabeling zitten.

Dat hij wel start kan wel kloppen want dit is een deel van de kabelboom/bedrading die NIET gezekerd is!!
Het feit dan de startmotor het wel doet betekend dat er wel spanning op je contactslot staat dus tot daar is het goed.
Hoeveel relais er op de zekeringkast van een 1302 zitten weet ik zo niet, zijn verschillenden uitvoeringen van.

Alarmlichten doen het ook niet?  Zouden het ook zonder contact aan moeten doen.
Vertel eens wat meer over de Kever en plaats eens wat duidelijke foto's van onder de kofferklep en dan vooral van de zekeringkast en de aansluitingen achter de luchtinlaatbak/ zeg maar bij het radio-gat/schakelaars.

Uit welke omgeving kom je en heb je ervaring met elektra/in het bezit van een multimeter?


RE: Geen stroom op kever - Dreetje1963 - 25-10-2022

[Afbeelding: E81656-DA-E3-BB-4-C2-F-B859-009-A0-A69682-B.jpg]

[Afbeelding: 191-C594-D-F5-FE-4-D03-9-DBA-AE7-A8-FC409-B2.jpg]

[Afbeelding: B99-AF1-CE-7-F6-D-42-F0-91-EB-844-A934-CF219.jpg]

Er doet dus helemaal niets dus ook de alarmlichten niet, heb zelf het idee dat er ook relais inbreken maar dat zal beslist niet de enige oorzaak zijn.
Ben in het bezit van een multi meter en redelijk technisch onderlegd. Woon in Enschede


RE: Geen stroom op kever - Splitrazor - 26-10-2022

Hoi André, kijk even in het elektrische gedeelte, er is een sticky met alle bedradingsschema’s. Dan moet je eruit kunnen komen.


RE: Geen stroom op kever - Dreetje1963 - 29-10-2022

Oké super dankjewel voor de tip !


RE: Geen stroom op kever - Splitrazor - 29-10-2022

Geen dank! Succes en post je bevindingen als je wil Wink


RE: Geen stroom op kever - scrapheap - 30-10-2022

Zo eindelijk even tijd om op je foto's te reageren.
Wel fijn dat je wat elektra kennis hebt en een multimeter waar je dan vermoedelijk ook mee kan omgaan.

Wat ik zo snel mis op je foto's is idd een knipperlicht relais Deze hoeft niet perse op de zekeringkast te zitten maar heb er ook wel eens grote platte zwarte "blokken: gezien die ergens in de buurt van het radiogat zat. 

Maar er zijn twee dingen waar ik zelf als eerst naar zou kijken.
1. ligt de carrosserie zelf wel goed aan Massa?

Lijkt beetje gekken gedachte maar dat de motor  (die massa via het chassis heeft)  wel stroom krijgt maar alle rest (die massa via de carrosserie krijgt) niet.

2. meet eens op die drie rode (1 rood/witte) op de 3/4/5 zekering van links (vanaf links op de foto) of dat daar spanning op staat en of die spanning ook op de andere kant van de zekering aankomt.

Verder wordt het idd met het juiste schema alles stap voor stap na lopen. 
Maar nogmaals omdat eigenlijk niets het doet moet het ergens in het begin van de stroom voorziening zitten.

Succes met zoeken en hou ons op de hoogte als je wat gevonden hebt.


RE: Geen stroom op kever - Dreetje1963 - 30-10-2022

Dankjewel voor je reactie, zal alles wat je aangaf nalopen, je hoort hoe het afloopt


RE: Geen stroom op kever - Dreetje1963 - 13-11-2022

(29-10-2022, 22:56)Splitrazor schreef: Geen dank! Succes en post je bevindingen als je wil Wink

Ben er vandaag weer even mee bezig geweest (heb op dit moment helaas er weinig tijd) de drie kabels die je aangaf hebben allemaal spanning,
ook aan de andere zijde van de zekering.
Zal als ik wat beter in de tijd zit op verder onderzoek uit gaan.


RE: Geen stroom op kever - scrapheap - 14-11-2022

Ok. hou ons op de hoogte wie weet komen we er wel achter waar het probleem ligt